Tražite prave majstore, zaštitite se ugovorom!

Sve je teže pronaći dobrog majstora za popravak u stanu ili kući. S druge strane, sve češće se događa da nismo zadovoljni kvalitetom radova i rokovima izrade. Kod takvih problema potrošači bi mogli tražiti pomoć Suda časti Hrvatske obrtničke komore.

Inače, dobrih majstora ima, za to se brine i HOK jer redovito provodi edukaciju koja je uvjet da bi netko mogao otvoriti obrt, problem je u tome što su pravi majstori skupi, imaju posla i dugo ih se čeka.

- Važno je provjeriti je li je osoba registrirana u Obrtnom registru, koji se nalazi na internetu i to bi trebao svakako biti početak prije nego što se angažira nekoga. U suprotnom nema pomoći ako posao nije obavljen kako treba - savjetuje Suzana Kolesar, tajnica Suda časti Hrvatske obrtničke komore.

Dobro je, kaže, da je ugovor koji se sklapa, na papiru, a da su sastavni dio tog ugovora predmet i cijena, poželjno je napisati i rok.

Sud časti HOK zaprima prijave protiv uredno registriranih obrtnika. Prijave su različite - od radova na uređenju stana ili kuće do gradnje kuće, kemijskih čistiona, frizerske usluge, postavljanje pločica, vodoinstalacije, plinske, električne instalacije...

- Naš je cilj pokušati riješiti spor mirnim putem i sklopiti nagodbu. Potrošaču a i obrtniku/trgovcu je isto bitno da riješi spor. Mi popravljamo komunikaciju između njih tako da pronađu neko zajedničko kompromisno rješenje - kaže Kolesar i naglašava da oko 45 posto svih predmeta koji dođu pred Sud časti uspijevaju riješiti nagodbom.

Također je važno da potrošač pošalje trgovcu prigovor. Bez toga Sud časti ne može intervenirati. Rok za takav prigovor je dva mjeseca, ali bolje je da se podnese što prije. Treba napisati koji su nedostaci u radovima i kakva su očekivanja, što potrošač zahtjeva. Po zakonu trgovac treba odgovoriti u roku 15 dana, može ponuditi rješenje ili uopće ne odgovoriti. Nakon isteka tog roka, Sudu časti se može podnijeti prigovor, Sud poziva jednu i drugu stranku kod sebe i pokušava riješiti spor.

- Mi postojimo više od 20 godina, žalosno je da potrošači često i ne znaju za nas, mogu nam se javiti i mogu podnijeti prijavu - kaže tajnica Suda časti Hrvatske obrtničke komore.

Poručuje i da Sud časti ne štiti potrošače, nego se brine da posao koji je dogovoren kvalitetno i napravi.