Intervju tjedna: Radovan Fuchs

Gost emisije Intervju tjedna bio je ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs.

Ministar je rekao kako postoji aplikacija koju je ministarstvo poslalo u sve škole i koja prati stanje glede zaraženih, učenika i učitelja, koronavirusom u sustavu.

- Ako bi škole na nekim područjima bile pogođene većim brojem zaraženih, tada bismo u suradnji sa Stožerima mogli predložiti vladu da se prijeđe na C model, odnosno, on line varijantu, kazao je i dodao kako je u ovom trenutku način održavanje nastave spušten na lokalne stožere koji u suradnji s osnivačima donose odluke i preporuke.

Istaknuo je da, što se tiče nastave na fakultetima, po sadašnjem Zakonu svega 20-ak posto nastave može se odrađivati on line, a ostali dio bi trebao biti licem u lice, predavanja i vježbe.

- U ovoj situaciji je preporučeno da ako već ispiti jesu on line da oni budu usmeni, a ne pismeni kako bi se dodatno objektivizirali. Što se tiče studenata medicine trebalo bi se organizirati da studenti polažu ispite kako su ih do sada polagali, rekao je ministar.

Epidemija je dodatno izbacila na površinu sve manjkavosti sustava. Jedan od problema je bio pohađanje nastave vjeronauka. Ministar je primio pisma roditelja koji su ukazivali na diskriminiranost djece.

- U kriznim situacijama, jedino što možemo je to da pokušamo generalno organizirati sustav kako bi on funkcionirao u izvanrednim okolnostima, naglasio je ministar i dodao kako je problem vjeronauka tipični problem kontinuiteta ili ne nastavak reformskih procesa.

Rekao je kako je još 2011. godine bilo rečeno da ako djeca nemaju neki izborni predmet, u ovome slučaju vjeronauk, da se njima mora osigurati alternativni izborni predmet.

- Međutim, to se nije od onda desilo i problem postaje veći., istaknuo je Fuchs.

Ministar se osvrnuo na određenu grupaciju roditelja koji se ne slažu s preporučenim mjerama, ali kako kaže nikada se ne može ništa napraviti, a da svi budu zadovoljni.

- Mi idemo s pozicije da činimo kako nam stručnjaci, epidemiolozi sugeriraju. Ako je epidemiološka situacija u nekoj županiji ili gradu izrazito stabilna, lokalno se može donijeti odluka da djeca više ne trebaju nositi maske, izjavio je Fuchs dodavši da je napravljen fleksibilan model kako bi svi skupa mogli sudjelovati, kako bi djeca čim više bila u školi i dobila nastavu uživo.

Što se tiče skraćenja perioda samoizolacije, rekao je kako bi to školstvu odgovaralo, ali kako se treba čekati konačna riječ epidemiološke struke.

Na pitanje, što ako dođe do zaraze cijele smjene u školi, kako će se nastavnici nadomjestiti, ministra je rekao kako je to pravo pitanje.

- Prema informacijama ne bi trebao biti problem s kadrom u razrednoj nastavi, ali u predmetnoj to je veći problem, ali to nije specifično samo za Hrvatsku. Taj problem postoji u mnogim zemljama, naglasio je.

Ministar je rekao kako se tjelesni odgoj u dvoranama ne ukida, ali postoji preporuka da se u dvorani na miješaju dva razreda. Naglasio je kako se školske dvorane ne bi trebale koristiti za rekreaciju građana.