Osnovci još nemaju zamjenski predmet vjeronauku

Već se tri desetljeća vjeronauk sluša u školama kao izborni predmet. Kao alternativa, u srednje je škole uveden predmet etika, a za osnovce koji ne idu na vjeronauk u školi, zamjenskog predmeta nema. Dio roditelja pokrenuo je na početku ove školske godine peticiju kojom traži prilagođavanje školskih rasporeda.

Pirnat Dragičević o upisu u srednju školu i vjeronauku 
Vjeronauk u osnovnim školama, koje su alternative? 

Dvadeset godina od uvođenja vjeronauka u škole, vrijeme je da se osigura zamjenski sadržaj i za one osnovce koji ga ne pohađaju, kaže nam tata osnovca, član grupe roditelja "Djeca na hodniku". Zato su pokrenuli peticiju koju će poslati ministru obrazovanja.

Aleksandar Hitzivelikos, predstavniik inicijative „Djeca u hodniku", kazao je da nema inicijative protiv nekoga.

- Ovdje se traži da djeca ne budu diskriminirana, da ne sjede u hodnicima, da se ne vucaraju po dvorištima, bez sustavne brige ili načina da kvalitetno iskoriste to vrijeme.

Alternativni predmet, a ne čuvanje učenika, riješio bi brojne probleme u organizaciji nastave, ističe i ravnatelj jedne od većih zagrebačkih škola. Darko Cesar, ravnatelj OŠ Špansko Oranice iz Zagreba, navodi da je razredna učiteljica s djecom koja ne idu na vjeronauk, a da je s onima iz viših razreda obično neki učitelj koji ima pauzu taj sat ili su pak ti učenici pod nadzorom učitelja ili stručnog suradnika koji je slobodan u to vrijeme.

Josip Periš, viši savjetnik za vjeronauk u osnovnim školama pri Nacionalnom katehetskom uredu kaže da bi i on potpisao peticiju.

- I radi dobra te djece koja ga upisuju, ali i radi dobra samog vjeronauka, jer ćemo i mi onda, na toj jednoj zdravoj konkurenciji poraditi na još boljoj kvaliteti vjeronauka kao i kvaliteti samih nastavnika vjeronauka, kazao je Periš.

Ova ideja nije nova i postoji već desetak godina, ističe savjetnik ministra obrazovanja Božo Pavičin. Žele je ostvariti do kraja mandata, ali poručuje da je to "jednostavnije za one od 5. do 8. nego od 1. do 4. razreda".

Ipak, prije same primjene, treba napraviti sve potrebne dokumente. Stoga Pavičin naglašava da treba napraviti novi nastavni plan.

- U njemu su obvezni predmeti, izborni predmeti, a i ovaj alternativni vjeronauku, keže i dodaje da  je potrebna uloga stručnjaka.

No, ima kreativnih rješenja koja se mogu brzo primjeniti, predlažu roditelji, pokretači peticije. Prema najavama iz ministarstva, zamjenski predmet neće u rasporede još sigurno godinu dana. Do tada su ravnatelji dobili upute iz Ministarstva obrazovanja i znanosti da djecu koja ne idu na vjeronauk treba sigurno zbrinuti drugdje, a ne ostavljati na satu vjeronauka.