Sumina: Znali smo koliko vrijedimo, idemo Nanobit dignuti na viši novo

Suvlasnik i član Uprave Nanobita Alan Sumina kazao je za HRT da nije iznenađenje što postaju dio švedske Stillfront grupe i što su prodali tvrtku za veliki novac, jer su znali koliko vrijede.

Dodao je da zbog Covida nije bio osobno na potpisivanju u Londonu već se sve obavilo elektronski. Sumina je kazao da je jako bitno da se mladi razvijaju kroz sustav.

- Meni je tu uzor Skandinavija. Tvrtke iz Finske, Švedske koje su u biti međusobno konkurentni, ali šire znanje i iskustva, kazao je.

Naglasio je da je Hrvatska sada na razini na kojoj su Finska i Švedska bile prije deset do petnaest godina, ali da ubrzano taj zaostatak možemo nadoknaditi i razvijati se.

- Nas nije motivirao novac, željeli smo raditi ono što volimo. Meni je 12 godina prošlo brzo. Namjera prodaje tvrtke nije bila da mi sad odlazimo, idemo tvrtku dignuti na veći nivo da postane još jača i konkurentnija u svijetu.

Sumina je istaknuo da je njemu bio cilj biti sam svoj poduzetnik i nije mu bio cilj prodati tvrtku.

Cijeli razgovor pogledajte u videu.

Direktor Reboot Infogamera Damir Đurović kazao je u emisiji "Studio 4" da uspjeh Nanobita pokazuje stvaran značaj gaming industrije ne samo u svijetu već u i Hrvatskoj.

Istaknuo je da to znači i dolazak novih ulagača, iako je hrvatska gaming industrija bila prepoznatljiva na svjetskoj razini, ovako velika akvizicija stavit će Hrvatsku kao točku prepoznatljivosti gdje se isplati ulagati.

Đurović je rekao da ne postoji broj koliko je ljudi zaposleno u gaming industriji, ali ta brojka iz godine u godinu značajno raste.

- Trenutno je procjena da je to oko tisuću ljudi, što je vrlo impresivna brojka, jer je prije desetak godina bilo manje od sto ljudi, rekao je Đurović.

Dodao je da je u zadnjem desetljeću podrška države izostala, ali u zadnjih nekoliko godina, uspostavljen je dobar odnos posebice s Ministarstvom kulture, te se polako počinju uključivati i druga ministarstva.

- Međutim, Ministarstvo kulture je prvo prepoznalo značaj gaming industrije i uspjeli smo dobiti uključivanje industrije video igara u Zakon o audiovizualnim djelatnostima, kazao je.

Đurović je dodao da postoje smjerovi na nekim privatnim fakultetima da se mladi mogu obrazovati u tom smjeru, a postoji po prvi puta od prošle godine i srednjoškolski smjer.

Direktor Reboot Infogamera kazao je da je industrija video igrica otporna na krize, a to se pokazalo i 2008. kada je gaming industrija bilježila lagan rast, a ove godine je rast bio ekscepcionalno veći.