Fuchs u emisiji "1 na 1": Bilo je "čupavo" organizirati nastavu

Ministar znanosti i obrazovanja prof. dr. Radovan Fuchs rekao je u emisiji "1 na 1" da je prisutan u javnosti jer smatra da ljude treba upoznati s namjerama i nakanama Ministarstva. Dodao je da treba uliti nadu i samopouzdanje ne samo djeci, učiteljima, ravnateljima već i roditeljima. U emisiji je posebno zahvalio ravnateljima koji su, kako kaže, odradili velik posao.

Vraćanje na "mjesto zločina"

Fuchs je kazao da shvaća roditelje koji se zbog pandemije izazvane koronavirusom boje poslati djecu u školu. O vraćanju na "mjesto zločina" rekao je kako ga predsjednik Vlade Andrej Plenković nije dugo nagovarao da preuzme Ministarstvo znanosti i obrazovanja.

- U jednom trenutku premijer me pozvao na razgovor. To Ministarstvo je popunjeno posljednje, u smislu ministra. Moram reći da nisam nigdje lobirao niti sam želio biti ministar. Bio sam zadovoljan s onim što sam u tom trenutku radio i to mi je činilo veliko zadovoljstvo. Bavio sam se jednim projektom koji je sada u punom zamahu, istaknuo je Fuchs.

Istaknuo je da ima vrlo dobru i lijepu suradnju s predsjednikom Vlade te ga smatra izvrsnim premijerom. Dodao je da je na kraju ipak popustio.

- Malo sam pitao suprugu, djecu i najbliže suradnike - dobro što da radim, ne znam. I na koncu sam se, kao i uvijek u kriznim vremenima, toga prihvatio, a jesam li pogriješio, to ćemo vidjeti, dodao je ministar.



"Bilo je čupavo organizirati nastavu"

Fuchs je istaknuo da je bilo "čupavo" organizirati ovu školsku godinu.

- Trebalo je donositi određene odluke u danom trenutku na temelju nekih informacija koje smo tada imali, poručio je.

Dodao je da mu donošenje važnih odluka ne pada teško.

- Mi smo tražili da nam Epidemiološka služba i HZJZ dodijele osobu s kojom ćemo mi biti izravno u svakodnevnoj komunikaciji i preslagivati mjere koje ćemo poslije pretočiti u škole, naglasio je.

Ministar je kazao da je u jednom trenutku želio da se epidemiolozi koji definiraju mjere upoznaju s problematikom koja vlada u školama i u razredu. Smatra jednostavnim reći da treba poštovati udaljenost od dva metra i nositi masku, no u školama u mnogim situacijama to nije ostvarivo.

Nema širenja virusa unutar škola

Fuchs je kazao da počinje treći školski tjedan, da imamo relativno stabilan sustav te da nijedna škola više nije zatvorena, a oko četiri tisuće djece s današnjim danom je u samoizolaciji. Dodao je da je od toga oko dvjestotinjak djece pozitivno na COVID-19.

Ministar je poručio da velike grupe odnosno cijeli razredi odlaze u samoizolaciju te da će se na tome trebati još poraditi. Naglasio je da je oko dvjestotinjak prosvjetnih radnika "izvan stroja", a njih sedamdesetak pozitivno je na virus. Istaknuo je da su zasad mjere pokazale svoju svrhu i do ovog trenutka nema širenja virusa unutar samih škola. Poručio je da su svi pozitivni na virus zaraženi izvan škole.

Komentirao je i sva tri modela nastave koje je preporučilo Ministarstvo. Rekao je da roditelji različito shvaćaju rad škola u vrijeme pandemije.



O prioritetima Ministarstva

Fuchs je rekao da je Ministarstvo vrlo veliko i obuhvaća mnoge segmente. Organizacija obrazovanja u vrijeme koronakrize bila je prioritet Ministarstva. Istaknuo je da je razgovarao i sa svim rektorima Sveučilišta. Dodao je da je i Sveučilište važan dio visokog obrazovanja te da u tom području postoji niz problema.

Kako zaustaviti odljev mozgova

Ministar smatra da obrazovanje treba povezati s tržištem rada. Naglasio je da se tržište rada sada odnosi i na područje Europske unije.

- Logično je da će ljudi otići tamo gdje su više plaćeni, dodao je ministar.

Fuchs je kazao da će ljudi manje odlaziti u inozemstvo raditi kada plaće u Hrvatskoj budu slične onima u inozemstvu.

"Fuchsovi zakoni"

Istaknuo je da je njegova namjera bila ozbiljno reformirati visokoškolski i znanstveni sustav, odnosno da se ponajprije tražila kvaliteta i određena promjena u upravljanju sveučilišta, tako da se ona više integralno povežu i da se postavi struktura ne samo autonomije već i odgovornosti te autonomije.

- U tim zakonima ideja je bila da svako pojedino sveučilište pregovara s Ministarstvom i dolazi sa svojim prijedlogom proračuna koji mu treba. Slično kao kad Ministarstvo pregovara unutar Vlade s ministrom financija i samom Vladom o svojem proračunu, objasnio je Fuchs.

Komentirao je i Programske ugovore. Istaknuo je da bi se takvom transformacijom mnogo uštedjelo.

Razlika školstva u inozemstvu i kod nas

Fuchs je kazao da su se sveučilišta u svijetu poprilično mijenjala tijekom godina. Smatra da je jedan od problema naših sveučilišta i pristup radu sa studentima. Istaknuo je da na stranim sveučilištima studente uče upotrebi stečenog znanja te da postoji bolja komunikacija profesora i studenta.

- Kod nas nije tako, ali doći će do toga, istaknuo je.

O problemima na Filozofskom fakultetu u Zagrebu

Ministar je rekao da je autonomija jedan od segmenta koji nitko ne smije niti treba sporiti, dapače treba je jačati. Dodao je da se rješenje problema na Filozofskom fakultetu nalazi u Rektoratu Sveučilišta u Zagrebu koji je donosio odluke vezane za taj fakultet i koji je jedini mjerodavan da ga rješava.

- Rektorat odnosno Senat Sveučilišta je taj koji glasa o pojedinim prijedlozima i odlikama. Tu na Filozofskom fakultetu se isprepliće čitav niz stvari, dodao je.

Naglasio je da država u ovom trenutku ne može napraviti ništa.

- Ja se samo nadam da će Filozofski fakultet prije početka akademske godine profunkcionirati i da studenti neće trpjeti zbog sporova Rektorata i samog Sveučilišta.