Istraživanje: Nema jasne veze između otvaranja škola i rasta broja novozaraženih

Rasprostranjeno ponovno otvaranje škola nakon karantene i praznika općenito nije povezano s porastom stope zaraženih, pokazuje istraživanje provedeno u 191 zemlji, ali zatvaranje u sklopu karantene ostavit će za sobom "dug učenja u doba pandemije" od 300 milijardi propuštenih školskih sati.
➡️ Sve o koronavirusu

U analizi neovisne obrazovne fondacije smještene u Zürichu "Insight for Education" kaže se da će tih 300 milijardi sati izgubiti djeca u siromašnijim zemljama te se upozorava da je izvan škole još 711 milijuna učenika.

- Pretpostavka je da će otvaranje škola potaknuti širenje zaraze a da će zatvaranje škola smanjiti prijenos, ali stvarnost je mnogo kompleksnija, rekla je osnivačica i izvršna direktorica IfE-a Randa Grob-Zakhary.

Većina zemalja - 92 posto, koje su prošle prvi val pandemije bolesti COVID-19 počele su ponovno otvarati školske sustave, čak iako neke bilježe drugi val. IfE je ustvrdio da su 52 zemlje koje su ponovno otvorile škole u kolovozu i rujnu - uključujući Francusku i Španjolsku - imale porast broja zaraženih za vrijeme praznika u usporedbi s vremenom kad je bila karantena.

U Velikoj Britaniji i Mađarskoj broj zaraženih pao je nakon početnih zatvaranja škole, ostao je nizak u vrijeme  praznika, a počeo rasti nakon ponovnog otvaranja.

Potpuna analiza te 52 zemlje utvrdila je da nema čvrste korelacije između statusa škola i zaraze što govori da je potrebno razmotriti i druge faktore, rekao je IfE.

- Ključno je sada učiti od onih zemalja koje se učinkovito otvaraju bez obzira na sve veći broj zaraženih, rekla je Grob-Zakhary.

U izvješću se navodi da su 44 zemlje škole držale zatvorenima. Također se ustvrdilo da zemlje razvijaju strategije tijekom pandemije - uključujući neke poput Italije i Francuske koje su naredile privremeno zatvaranje pojedinih škola prema potrebi. Druge mjere uključuju maske, rotaciju razreda i kombinaciju nastave u školi i preko interneta.

- Ovaj prvi stvarni globalni test pokazuje kako izgleda škola u doba pandemije. Razumijevanje načina na koji se zemlje kojima se događa masovni drugi val nose s tom novom stvarnošću u učionici ključno je za donošenje budućih odluka o ponovnom otvaranju i za pomoć školama da ostanu otvorene, rekla je Grob-Zakhary.