Herman: Vrijeme je okrenuti se više domaćim turistima

Više od 250 ponuditelja prijavilo se za "Tjedan odmora vrijedan". Projekt je to pokrenut od strane Ministarstva turizma i sporta te Hrvatske turističke zajednica.
Upola niže cijene na sve turističke proizvode
- Projekt se priprema gotovo godinu dana, malo je prolongiran zbog epidemiološke situacije. Ovaj put akcija definitivno kreće i trajat će od 16. do 25. listopada. Velik je broj prijavljenih - 265 subjekta iz različitih sektora turizma, 70 prijava je trenutno u obradi i dalje se prijavljuju subjekti putem stranice HTZ-a, a isto tamo naši turisti mogu birati ponude koje će iskoristiti - objasnila je u emisiji Studio 4 Sandra Herman, državna tajnica u Ministarstvu turizma i sporta.

Nećemo računati, kaže, koliko će turista doći i što će potrošiti, važno je da se okrećemo domaćem turistu. Ponuda je 50 posto jeftinija, napominje, pa ljudi mogu uživati po puno povoljnijim cijenama. Inače, ova je akcija zajednički projekt i njezin je cilj ojačati pred i posezonu.

- Želimo dati jači poticaj kontinentalnom turizmu i naglasiti sve kvalitetniju ponudu u manjim ruralnim sredinama koji su razvijali svoju ponudu i digli je na jedan vrlo kvalitetan nivo - izjavila je Herman.

Kaže da je kontinentalna Hrvatska do sada bila manje promovirana, manje se ulagalo u razvoj turizma. No, posljednjih nekoliko godina izgradila se odlična turistička infrastruktura, dobro su iskorišteni i europski fondovi i sada se samo treba povezati ponuda kontinentalne Hrvatske i ponuda ruralnih krajeva, naglašava Herman te sve to jače brendirati i promovirati.

- Veliki je turistički bum u Dalmatinskoj zagori, ali i na sjeveru Hrvatske. Vidi se prepoznatljivost, potreba sve većeg broja turista da borave u prirodnom okruženju, u ruralnom području, vrlo su zainteresirani za lokalnu enogastronomiju i sve ono što nude te male destinacije - kaže Herman.

Prema podacima iz sustava e-Visitor tijekom 2019. godine domaći turisti ostvarili su 2,4 milijuna turističkih dolazaka te 13,8 milijuna noćenja, odnosno oko 12 posto ukupnih dolazaka i noćenja u 2019. godini. U dijelu turističke 2020. godine  do početka rujna - prema podacima iz sustava e-Visitor, domaći turisti ostvarili su 1,3 milijuna dolazaka te 9,6 milijuna noćenja, odnosno oko 20 posto ukupnih turističkih dolazaka i noćenja u 2020. godini.

Na pitanje koliko možda podcjenjujemo domaće turiste, državna tajnica u Ministarstvu turizma i sporta odgovorila je da nije riječ o podcjenjivanju, već da smo bili više okrenuti stranim tržištima.

- Ovo je vrijeme pokazalo da se trebamo okrenuti više domaćim turistima. Oni su zapravo vrlo zahvalni, troše puno i imaju potrebu ne samo za morem i kupanjem, nego i za razgledavanjem, za posjetu kulturnih znamenitosti pa ćemo se sve više okretati njima - izjavila je.

Na pitanje što s Adventima u doba korone, Herman je odgovorila da je hrvatskim građanima Advent vrlo važan, volimo održavati tu tradiciju i rado ćemo je čuvati i njegovati. Gradovi već razrađuju programe, ali će se, naravno, sve odvijati sukladno epidemiološke situacije.