Putovanje gradom na dva kotača i vlastiti pogon

Bicikli su među Zagrepčanima omiljeno prijevozno sredstvo. Grad Zagreb kontinuirano ulaže u biciklističku infrastrukturu, a uz nove staze, postavljaju se i oznake za dijeljeni promet motornih vozila i bicikala

Putovati gradom na dva kotača i vlastiti pogon - brzo je i zdravo.

- Ja kad idem, svi stoje. Idem i to mi je najlakše. 

- Nema gužve, pogotovo u doba ove korone, čovjek čuva zdravlje.

- Od trećeg mjeseca nisam bio ni u autobusu ni u tramvaju. Stalno na bicikl. Nekad malo kiše, ali niš posebno. Mislim da je najzdravije, ali ne samo radi kovida, navode građani.

U jeku pandemije bicikli su postali još popularniji.

- Čim smo ponovno mogli raditi, bili otvoreni, potražnja za biciklima je značajno porasla. Ljudi su vjerojatno shvatili da je to jedan zdravi način prijevoza i kako su bili u lockdownu dugo, bila je potrebna i rekreacija pa je tu bicikl se našao kao izvrsno sredstvo, rekao je Kristijan Keindl, direktor Keindl sporta.

Ove godine Grad Zagreb uložio je oko četiri milijuna kuna u biciklističku infrastrukturu. Uređene su postojeće staze, napravljene nove i iscrtane oznake za dijeljeni promet u središtu grada.

- Ako postoji prostor, onda se grade biciklističke staze. Ako ne, onda ide ili traka ili dijeljeni promet, ovisi o tome kakvu imate situaciju u prostoru i koliko se inače automobila kreće tom prometnicom ističe Darinka Jug, voditeljica projekta Greenway.

Nove oznake zbunile su mnoge vozače. Biciklistima, s druge strane, ne jamče sigurnost, pa će Zvonimirovom ipak radije voziti nepropisno po nogostupu.

- Ovo je preporuka vozačima automobila da tu je veliki potencijal da će naići na biciklista i da uspore vožnju i da povećaju razinu pažnje jer tu mogu očekivati bicikliste na kolniku, rekao je Marko Šoštarić, Fakultet prometnih znanosti.

Ulaganja u nove staze i oznake iz Sindikata biciklista pohvaljuju, ali istovremeno upozoravaju da gotovo polovina zahvata nije u usklađena sa svim propisima. Trebali bismo se, kažu, ugledati na neke druge europske metropole.
- Slijedeći primjer Graza, Zuricha i drugih gradova koji imaju preko 50 posto svojih ulica u "zonama 30", poglavito u stambenim zonama i strogom centru grada, da jednostavno proglašavamo "zone 30". Ne savjetodavne, ne preporuke, nego mjere koje obvezuju sudionike u prometu, navodi Tomislav Nakić Alfirević.

Vožnja biciklom tako bi postala sigurnija, u središtu grada bilo bi manje automobila, a okoliš - čišći.