Stigla pošiljka, a vi ju niste naručili. Što onda?

Novinar Mario Pušić voli primati poštu, kaže, posebice kada se odmah vidi da nije nikakav račun. Zato je poveću bijelu kuvertu, koju je našao u sandučiću, ostavio za kraj, nadajući se da je kakvo ugodno iznenađenje.

- I onda sam je otvorio. Redom prvo mi je ispao jedan medaljon. Medaljon na kojem piše Oluja 1995. sa hrvatskom zastavom. Zatim sam dobio certifikat autentičnosti, to je po njima garancija, koju potpisuje Dindar Migius. Piše da je izdana 2020., njezina težina, promjer, da je izdavatelj Zavod za izradu kovanog novca u V. Britaniji, priča Mario.

U najmanju ruku, to ga je iznenadilo. Zna da ništa slično nikada nije naručio, ali je svejedno provjerio da isto nisu učinili njegovi ukućani. Nisu. Iznenađenje se pretvaralo u neugodno, pogotovo kada je vidio priloženi račun na iznos od 299 kuna.

Telemarketing u vlasništvu nekoliko stranih tvrtki

- Nije mi se svidjelo ovo da ga mogu vratiti o vlastitom trošku. Ako nešto nisam naručio onda nemam potrebe sam sebi stvarati neki dodatni trošak pa sam krenuo istraživati o čemu bi se tu moglo raditi, dodaje. Prvo je istražio tvrtku na internetu. Doznao da je varaždinska tvrtka u vlasništvu nekoliko stranih tvrtki, koje na isti način posluju i drugdje po Europi. Mariju nije bilo teško nazvati sjedište u Varaždinu i pitati zašto su mu poslali proizvod. Kažu - pa naručili ste ga telefonom.

Zapisao je broj telefona s kojeg je navodno naručio medaljon. I počeo istraživati. Odmah je nazvao taj broj i shvatio da je neaktivan. Nema vlasnika i teško da je netko mogao naručiti medaljon s tog broja, objašnjava Mario. Svoje priče se i dalje drže u tvrtki Telemarketing iz Varaždina. Na naš upit otkud im podaci o primatelju, odgovoraju:

- 21. 7. 2020. naša agentica nazvala je broj gospodina Pušića koji je objavljen i vidljiv u javnom imeniku. Stranka je od nas kupila posrebrenu medalju posvećenu Vukovarskom vodotornju i dala podatke (samo u ovom slučaju: Zlatko Pušić). Medalja je poslana na adresu koju nam je stranka dala i uredno je plaćena. 17. 9. 2020. agentica je nazvala isti broj kako bi gospodinu Zlatku ponudila drugu medalju. Gospodin koji se javio je rekao da možemo poslati medalju na ime Marko a ne Zlatko Pušić, odgovaraju iz Telemarketinga.

"Pojeo vuk magare"
Dakle, od željenog Zlatka Pušića, preko Marka Pušića, do Marija Pušića, na čiju je adresu pošiljka konačno stigla. Pomalo nevjerojatno. Mario Pušić tvrdi- "To je lov u mutnom - dobijete nekakvu pošiljku o kojoj nemate pojma i ako uzmete račun zajedno sa svim ostalim, platite ga i pojeo vuk magare". To je ujedno najgora situacija, kada potrošač plati, kažu u Udruzi za zaštitu potrošača Korana. Pozivaju ljude da im se u takvim slučajevima obavezno jave.

- Nevjerojatna je situacija zapravo da netko raspolaže osobnim podacima potrošača. Zakon o zaštiti osobnih podataka propisuje da ako se i skupljaju nečiji osobni podaci, osoba mora dati privolu. Svaki potrošač ako se želi nalaziti u bazi bilo kakve pravne osobe - mora dati svoj potpis, mora biti upućen zašto će se koristiti svi ti podaci, upozorava predsjednica Udruge za zaštitu potrošača Korana Marina Novaković Matanić.

Bez privole za korištenje osobnih podataka

Mario nije dao nikome svoje podatke, no oni su se ipak njima koristili. U Telemarketingu to opovrgavaju: "Naravno da nije opravdano slati na adrese ljudi proizvode koji nisu naručeni. Ali još jednom ponavljam, svi razgovori su snimljeni i  prolaze provjeru prije nego što se proizvod pošalje krajnjem korisniku".

Mario Pušić poziva tvrtku da objave snimku usmenog ugovora i problem će biti riješen. Ali usmenog dogovora nema. U međuvremenu, Mario je odlučio - proizvod neće vratiti o svome trošku. A neće kupiti ni estonske kozmetičke proizvode čiji je katalog, uz medaljon Oluju, također dobio u kuverti.