Škole pred novim izazovima

S porastom broja novozaraženih u zemlji raste i broj oboljele djece i djelatnika u školama. Trenutačno je zaraženo 584 djece, a više od 8200 ih je u samoizolaciji. 26 je oboljelih učitelja i profesora, u samoizolaciji su 124. Na početku sedmog tjedna nastavne godine već se s velikom sigurnošću može reći da škole nisu izvor zaraze...

➡️ COVID-19 - najnovije informacije
➡️ Beroš: Treba povećati kapacitete u respiracijskim centrima

Iako su se prošle školske godine svi dobro snašli  i brzo prešli na nastavu na daljinu, čini se da se većina njih ne bi više vratila na taj scenarij.

- Radije bih nastavu u učionici, a online mi je glupo, kaže učenica Glorija.

- Oni moraju biti u razredu, oni su zadovoljni kad im ja predajem. Roditelji se trude, ali nemaju ni vremena niti im mogu objasniti kako ja to napravim, kaže Natalija Krznarić, učiteljica razredne nastave u OŠ Granešina u Zagrebu.

- Mislim da nitko nije za online nastavu zato što u 15, 20 minuta direktnog kontakta s djecom možete više postići nego u 6 sati, kaže Davor Bučević, ravnatelj OŠ Bol u Splitu.

A i više od 6 sati dnevno provodili su učenici i njihovi roditelji u nastavi na daljinu, zato su rijetki koji je i dalje zazivaju.

- Nisam siguran da bi traženje roditelja da se prijeđe na online nastavu barem dva tjedna urodilo rezultatom koji bi oni željeli, smatra Mario Kreča, ravnatelj OŠ Ksavera Šandora Gjalskog u Zagrebu.

- Ja bih radije da budemo u školi jer ovako učimo i razumijemo, nego da mi šalju videe, kaže učenica Lana.


- Ako netko ima potrebu za online nastavom, O.K., ali da sve škole prijeđu, to nije u interesu ni roditelja ni djece jer djeci je imperativ da budu u školi sa svojim učiteljima i prijateljima, poručuje Bosiljko Đerek, prof. matematike u OŠ Središće u Zagrebu.

- Nitko nije sretan s nastavom na daljinu, svima je to dodatno opterećenje - i učiteljima koji rade znatno više nego što je propisano zakonom. Ne žale se, ali i to treba osvijestiti, kaže Azra Rađenović, ravnateljica OŠ 22. lipnja u Sisku. 

 Kad se spomene online nastava, kao da se dirne u osinje gnijezdo. Zato svi često spominju dvije riječi: ostanimo odgovorni.

- Putujem svaki dan javnim prijevozom i vidim i dalje mnogo ljudi bez maske. Nastavi li se to, neće ni dva tjedna online nastave pomoći da se situacija poboljša, kaže Josip Matković, prof. njemačkog jezika u OŠ Dr. Vinka Žganca u Zagrebu.

Dakle, želimo li ono što bira većina učenika i učitelja - da se nastava održava u školi - čuvajmo ih i postanimo odgovorni.