Epidemija i nastava na daljinu donijeli još više odlikaša

Nije tajna da naš obrazovni sustav već godinama ima problem sa sustavom praćenja, vrednovanja i ocjenjivanja učenika. Poplava je odlikaša kao u nijednoj europskoj državi. Čini se da su epidemija, učenje i vrednovanje na daljinu dodatno učinili da odlikaša bude i više. Stručnjaci ukazuju kako se godinama čeka jasna politika vrednovanja u školama.

Đenita je majka troje djece, jedno od njih je u rizičnoj skupini i zato svi troje polaze nastavu na daljinu. Pitamo, kako je s ocjenjivanjem?

- Prije neki dan je ona odgovarala hrvatski jezik na način da je kad su druga djeca pošla doma, došla u školu i tamo odgovarala bez problema - kaže Đanita.

Profesorica matematike Tanja Soucie našla je svoj način ispitivanja putem interneta - a sve ovisi, kaže o broju učenika:

- Moram pripremiti obrasce u kojem unose rješenja, ja vidim ta rješenja dok ih unose pa ih mogu pitati ako mi nešto nije jasno, ako je manji broj učenika onda usmenim putem. Snalazimo se.



Profesorica njemačkog jezika Ivana Valjak Ilić radi po A modelu. Uživo u učionici.

- Ocjenjivanje funkcionira kao i do sada, doduše ne izvodimo ih pred ploču, nego odgovaraju s mjesta, a u pisanim provjerama učenici rješavaju zadatke na papiru koji se podijele ili prije ili se prikupe na način da se drži distanca - objašnjava.

Neki ravnatelji primijetili su, kako je ova nova situacija donijela još bolje zaključne ocjene.

- Učitelji nisu htjeli zbog situacije dodatno zakidati učenike, ali otišli smo i u drugu krajnost pa su se neki pravdali da im tehnologija nije funkcionirala - kaže Davor Bučević, ravnatelj OŠ Bol, Split.

Podaci kažu da je prosjek općeg uspjeha osnovnoškolaca prošle školske godine bio 4,54, a srednjoškolaca 4,01. A Boris Jokić s Instituta za društvena istraživanja upozorava da bi bilo jako loše ako se i na kraju ove školske godine nađemo u situaciji da gotovo svi učenici imaju petice, da svi misle da su dobri, a da je razina znanja niža. Dodaje, to je sve zato što nema jasne politike vrednovanja. A potrebno je razraditi scenarije za sve modele nastave.

- Da ocjenjivanje bude fokus obrazovne politike, ako sada krenemo, a kasnimo s time da ocjenjivanje u online okruženju također bude i pravednije i objektivnije i na korist učenika - poručuje.

I još jedan podatak, a svatko neka donese svoj zaključak: Prošle školske godine od 314 tisuća učenika osnovnih škola kojima je zaključena ocjena - čak 200 tisuća njih prošlo je s odličnim uspjehom, od toga čak 94 tisuće i 500 njih imalo je petice iz svih predmeta.