U splitskom škveru grade luksuzne kabine

Luksuzna kabina polarnog kruzera gradi se u splitskom škveru za američkog naručitelja. Kabina je uistinu luksuzna, debele tapete, opremljena je drvom, ima televizor. Sve ono što je potrebno da bi uživao jedan američki naručitelj.

Radi se o pokaznoj kabini koja se nalazi u hangaru u škveru. Ako naručitelj bude zadovoljan onim što vidi, što je ponuđeno, onda će se tek ugrađivati u brod.

A cijela priča počinje zapravo ovdje. Najprije u glavi, na temelju zahtjeva brodovlasnika, pa na računalu, uz malu pomoć papira. Onda se sve to pretoči ovdje, u pokaznu kabinu.

- Brodovlasnik je taj koji postavlja zahtjeve mi smo tu da mu sve njegove zahtjeve ispunimo ili da ponudimo nekakve zamjene za ono što bi on htio unutar budžeta kojeg ima, objašnjava Ana Perišić, dizajnerica interijera.

Nama su bitni uzorci, gdje bi uz komunikaciju sa SEI-ja i mogli vidjeti je li moguće napraviti neke preinake. Da bi pomogli oko same izvedbe, neke detalje ponovno treba napraviti, objašnjava Hrvoje Bašić, dizajner interijera.

- Razrada kreće doslovno ispred ekrana u dogovoru sa svim mogućim odjelima unutar Brodosplita, govori Ana Perišić.

Jer je bitno uskladiti sve tehničke potrebe kabine. 

- Mi smo u završnoj fazi radova na novogradnji. Ultramarin koji izgrađujemo za američku firmu Quark. Dakle, to su trenutno taverni radovi nakon čega krećemo u testiranja i očekujemo završne terenske radove do kraja ove godine i samu primopredaju broda, govori Dalibor Komatina, direktor proizvodnje, Brodosplit.

Predstavnik brodovlasnika više je nego zadovoljan procesom izgradnje. Poštuju se rokovi i svi njihovi zahtjevi. Već znaju kada će brod i gdje na prvu plovidbu.

- Na prvo će putovanje u svibnju na Arktik. U ljetnoj sezoni idemo na arktičko područje. Brod će isploviti u Norveškoj na ocean, i ploviti oko Islanda i Grenlanda krećući se prema zapadu prateći kretanje leda, govori Elliott Tulloch, predstavnik naručitelja, Quark Expeditions, SAD.

U škveru istodobno rade i na vrhunskim proizvodima za domaće, posebno za vojne potrebe.

- Pored toga izvodimo i radove na 4 obalna ophodna proda za Hrvatsku ratnu mornaricu. Također smo krenuli u radove na izgradnji mosta stol, govori Komatina.
Dok već dobar dio radne snage dolazi i iz dalekih krajeva svijeta, u škveru su shvatili da se za stručni kadar moraju osloniti na domaće snage. Povezivanje sa Sveučilištem, čija su nastavna baza, pokazalo se dobitnom kombinacijom za obje strane, a ponajviše za studente. Susreli smo dvije djevojke koje smo, kada smo vidjeli kako poput starih iskusnih inženjera nadgledaju proizvodnju i daju upute i dvostruko starijim kolegama, u šali pitali koliko već godina rade u škveru.

- Iako izgledamo toliko profesionalno ovdje smo točno godinu dana odmah nakon završenog studija zaposlili smo se u Brodosplitu, govori dipl. ing Petra Skako.

- Osim uredskog posla, upoznali smo se sa kompleksnom fazom izgradnje broda. Oprema montaže blokova, navozu te porinuću, što je za jednog mladog inženjera izvrsno iskustvo, ističe dipl. ing. Anđela Jović.

- Od samo početka projekta za polarni kruzer angažirana sam za uočavanje produktivnosti proizvodnje, govori Skako.

A cijeli posao odvija se, naravno, pod palicom iskusnoga inženjera, koji zna svaki var i zakovicu na ovome brodu.

Gradnja polarnih kruzera iznimno je zahtjevan i složen posao na koji u se u škveru preorijentirali kako bi ugrabili što bolji položaj na svjetskom tržištu. I u tome su uspjeli.

- Zato čine projekt - brod koji plovi polarnim područjima, automatski ima neke svoje zahtjeve koje moramo zasigurno srediti. Kao takav ima neke uzance koje moraju osiguravati sigurno plovidbu, govori Frane Matulić, direktor projketa Brodosplit.

Još jedan brod koji je u završnoj fazi i za koji se zna kada će na prvo putovanje. Ponos splitskoga škvera - najveći jedrenjak na svijetu.

A ovako ga reklamira kompanija pod čijim će imenom ploviti: Cijena putovanja, prava sitnica. Malobrojni će moći uživati u jedinstvenom iskustvu plovidbe na vjetar, poput pradavnih moreplovaca, ali uz sav luksuz koji najsuvremenije doba i njegova tehnologija mogu pružiti. A sve to iz splitskoga škvera.