WHO: Odrasli i djeca se trebaju više kretati kako bi ostali fit tijekom pandemije

Sve bi odrasle osobe trebale raditi najmanje 150 minuta snažne tjelesne aktivnosti tjedno, što je još važnije za dobrobit i mentalno zdravlje u eri koronavirusa, objavila je u srijedu Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) u svojim prvim smjernicama u desetljeću. 

➡️ Sve o koronavirusu 

Preporuča se da djeca i adolescenti imaju prosječno jedan sat svakodnevne tjelesne aktivnosti te da ograniče vrijeme pred elektroničkim ekranima.

- Ljudi svih dobnih skupina moraju nadoknaditi rastuće sjedilačko ponašanje tjelesnom aktivnošću kako bi smanjili rizik od bolesti i dodali godine u svoj život, rekli su u WHO-u pokrećući svoju kampanju "Every Move Counts".

- Povećavanje tjelesne aktivnosti ne samo da pomaže u prevenciji i upravljanju bolestima srca, dijabetesom tipa 2 i rakom, već također smanjuje simptome depresije i anksioznosti, smanjuje pad kognitivnih sposobnosti, uključujući Alzheimerovu bolest, i poboljšava pamćenje, rekao je Ruediger Krech, direktor WHO-a za promicanje zdravlja.

Svaka četvrta odrasla osoba i četiri od pet adolescenata nemaju dovoljno tjelesnih aktivnosti, što može uključivati šetnju, biciklizam, vrtlarenje i čišćenje, upozorava WHO. Trudnicama i majkama nakon poroda preporuča se od 150 do 300 minuta umjerene do snažne aerobne aktivnosti tjedno.

Prema mišljenju Juane Willumsen, tehničke službenice WHO-a, to donosi zdravstvene koristi i za majku i za bebu. "Na primjer, kod žena koje su tjelesno aktivne tijekom trudnoće smanjenje se rizik od gestacijskog dijabetesa za 30 posto", rekla je.

Odraslima starijim od 65 godina savjetuju se vježbe za jačanje mišića i aktivnosti usredotočene na ravnotežu i koordinaciju kako bi spriječili kasnije padove.