Asfaltirani prvi kilometri koridora 5C

Cestovni koridor 5C kroz tri države - Mađarsku, Hrvatsku i BiH trebao bi povezati Budimpeštu s lukom Ploče. Riječ je o autocesti koja će biti duga 702 kilometra. Kroz Hrvatsku riječ je o 88,5 kilometra, a trenutačno se radi na autocesti kroz Baranju.

Najduži most u Hrvatskoj u koji je utrošeno više od milijardu kuna, a koji gotovo pet godina nije vodio nikamo, napokon dobiva svoj nastavak u punom profilu autoceste kroz Baranju.

- Danas asfaltiramo prvi kilometar, do kraja godine ćemo još jedan asfaltirati, ako nam vrijeme bude dozvolilo. Radovi stvarno idu dobro, rekao je Boris Huzjan, predsjednik Uprave HAC-a.

- Negdje do ljeta 2022. ćemo pustiti u promet tih 17,5 km, točnije ukupno 25 km autoceste od Osijeka prema Belom Manastiru, rekao je Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture.

- Vrlo je važna i snažna poruka da će se nastaviti razvoj projekata na području Osječko-baranjske županije, ali i svih pet slavonskih županija, rekla je Nataša Tramišak, ministrica regionalnog razvoja i europskih fondova.

Građevinska dozvola i objava natječaja za preostalih pet kilometara do granice s Mađarskom planirani su za sredinu iduće godine, pa će se hrvatska i mađarska autocesta vjerojatno spojiti potkraj 2023. No kada će se moći od Budimpešte do Ploča za pet do šest sati automobilom, najviše ovisi o Bosni i Hercegovini.

Za gradnju autoceste kroz Baranju koriste se domaćim dravskim pijeskom, i to neposredno u blizini gradilišta. Naime, punih deset godina eksploatacija pijeska iz hrvatskih rijeka bila je zabranjena. Samo od koncesije na pijesak ove je godine Osječko-baranjska županija prihodovala 3,5 milijuna kuna.

Uz autocestu radi se na izgradnji i rekonstrukciji više cestovnih pravaca u Osječko-baranjskoj županiji vrijednih oko 750 milijuna kuna.