Betoniranje tunela Debeli brijeg, nakon Nove godine

Na najvećem gradilištu u Hrvatskoj, na Pelješkom mostu i pristupnim cestama, radi se punom parom. Ovoga tjedna napokon je probijen tunel Debeli brijeg, najduži tunel pristupnih cesta, i jedan od najdužih u Hrvatskoj. U središnjem Dnevniku HTV-a situaciju u vezi s tunelom predočio je novinar Vicko Dragojević.

Eksplozija, bljesak i tunel Debeli brijeg, dug 2.467 metara, probijen je unatoč krškim stijenama i kamenu. Graditelji su spremni na sva iznenađenja.

- Imali smo i kaverni, spilja, ali ne možemo reći da je to problem. Kada naiđemo na to znamo kako treba sanirati, ali manje-više izgubimo na vremenu. Treba prvo snimiti kavernu, naći rješenje i tu izgubimo par dana, kazao je Mladen Marjanović, voditelj projekta.

Ovo je inače peti najduži tunel u Hrvatskoj. Radovi probijanja krenuli su i s jedne i s druge strane. U prosjeku se dnevno probijalo 7-8 metara sa svake strane, a radovi su završili čak 74 dana prije roka.

S novim tunelom pristupne ceste polako dobivaju završne konture. Nakon tunela Debeli brijeg slijedi gradnja dvaju mostova te probijanje još jednoga tunela, dugog 500 metara. Probleme vezane za koronavirus, zbog kojih su već jednom zaustavljeni radovi, izvođači su riješili većim brojem zaposlenih.

- U početku nas je, ne mogu reći zateklo, ali smo imali problema s nabavom materijala, tipa eksploziva, armature i ostalog. Kasnije smo se dobro prilagodili, tako da smo  i više ljudi zaposlili. Znači jedno "čelo" je tri smjene, drugo "čelo" tri smjene. Imamo šest smjena. I kad nas je korona zatekla, znalo nam se dogoditi da jednu smjenu izbaci, a onda bi automatski potegli drugu smjenu, kazao je Marjanović.

Nakon probijanja slijedi betoniranje i uređenje, koje počinje odmah poslije Nove godine. Ipak, za velike proslave nema mnogo vremena. Cijeli projekt Pelješkog mosta, sa svim pristupnim cestama, trebao bi biti završen za godinu i pol.





Hrvatske ceste priopćile su da je probijen tunel Komorjak u stijenama iznad Omiša. Sa splitske strane uspješno je odrađena prva faza probijanja novog tunela Komorjak sjever, koji će biti dugačak 600 metara. Izgradnja državne ceste preko kanjona rijeke Cetine dio je velikog projekta nove obilaznice od Splita do Omiša.