Počeli radovi na probijanju druge cijevi tunela Učka

Prošli tjedan počeli su radovi na probijanju druge cijevi tunela Učka koja je duga više od 5 i pol kilometara. Radovi vrijedni milijardu i pol kuna trebali bi trajati tri i pol godine, a izvest će ih oko 500 radnika s pomoću stotinjak građevinskih strojeva i 10 posebnih bušilica, o tome se govorilo u prilogu Dnevnika HTV-a.

Dug je bio put do ove faze izgradnje punog profila Istarskog ipsilona. Počelo je dionicom Pula - Kanfanar 2009. Godinu dana poslije dovršena je dionica Kanfanar - Umag, a godinu nakon toga 2011. i Kanfanar - Pazin. I tu je stalo na 9 godina, sve do ove godine kada je dovršena poddionica Pazin - Cerovlje, i to šest mjeseci prije roka.

Preostalih 17 kilometara do tunela Učka treba dovršiti u novoj godini, a onda je sav fokus na kruni cijelog projekta.

Drugom cijevi tunela Učka vozit ćemo 2024. godine.

Tu je ozbiljnije počelo prometno povezivanje Istre s ostatkom zemlje. 40 je godina otad prošlo. A čak 44 od početka radova na tada najvećem tunelu u Hrvatskoj, dugom 5,6 kilometara. Toliko će biti duga i druga tunelska cijev, čija je gradnja upravo počela. Samo će bušenje trajati dvije godine.

- Veliki izazov na ovim građevinskim radovima je da ne zaustavljamo niti jedan dan promet, puno miniranja, unutar tunela svakih 250 metara spojiti se s postojećim, a i ono se treba obnoviti, naglašava Dario Silić, generalni direktor Bina-Istre.

I time se  zapravo zaokružuje priča s Ipsilonom. Istarska žila kucavica proteže se na 145 kilometara, krenula je 90-ih gotovo od Učke, pa se u nju i vraća.

A ona će, jasno je, i zbog dosad uloženih 800 milijuna eura u Ipsilon, zasigurno rasti. No i uz povećanje, istarskim je poduzetnicima Ipsilon isplativ. Vozila pazinske tvrtke za brzu poštu i dostavu svakodnevno idu u Zagreb, sada - umjesto četiri - putuju dva i pol sata.

- Nama je Ipsilon od velike pomoći  jer nam skraćuje vrijeme putovanja Pazin- Pula, do Umaga, prije preko Buja, Motovun, do Umaga trebalo je više od sata, sad 40 minuta, govori Davor Sloković, vlasnik tvrtke za brzu dostavu pošiljaka.

Danas put produljuju - radovi, pa su mogući povremeni zastoji.

Za sigurnost, bolju povezanost, za turiste kojima je Istra autodestinacija broj jedan. To bi bolje sutra trebalo doći sa sljedećim ljetom i punim profilom Ipsilona, a onda i 2024., kad ćemo se provesti novom cijevi tunela Učka.