Vanđelić o radu Fonda za obnovu: Prvo dokumentacija pa zahvati

- Vlada je 29. studenog prihvatila odluku o osnivanju Fonda za obnovu Zagreba, Krapinsko-zagorske i Zagrebačke županije. Taj isti dan potpisao sam ugovor o djelu kojim sad kao privremeni ravnatelj dobio zaduženja postaviti i pripremiti rad fonda. Mislim da su se stekli uvjeti za zapošljavanje u Fondu i za natječaj za novog ravnatelja. Prema odluci Upravnog vijeća Fonda donijeli smo niz kompleksnih dokumenata i stvorili pretpostavke za zapošljavanje ravnatelja, zamjenika ravnatelja i ostalih zaposlenika kroz premještanje iz državnih službi ili zapošljavanjem s tržišta, rekao je na konferenciji za novinare privremeni ravnatelj Fonda Damir Vanđelić.




Predstavio je posao koji je obavljen u mjesec i pol dana od osnivanja Fonda za obnovu Grada Zagreba, Krapinsko-zagorske županije i Zagrebačke županije te najavio daljnje aktivnosti.

➡️ Otvoreno: Hoće li domaći radnici obnavljati Zagreb?
➡️ Prve odluke Fonda za obnovu

- Fondom upravlja Upravno vijeće koje ima 9 članova. Pripremljene su služba za internu reviziju i služba za prevenciju prevara. Prikupljena su mišljenja županija kao i Vlade. Jučer je donesen statut društva, a s današnjim danom se donose svi interni akti Fonda koji su nužni  za početak rada - poslovnik u radu Upravnog vijeća, pravilnik o radu, pravilnik o ustrojstvu i sistematizaciji, pravilnik o internoj reviziji. To su temeljni dokumenti koji definiraju način na koji Fond radi, objasnio je Vanđelić.



Danas su raspisani natječaji za ravnatelja i zamjenika ravnatelja Fonda. Dodatno se osigurava kontrola rada Fonda. Interna revizija je alat i Upravnog vijeća. Fond je pod nadzorom državne revizije, imamo interno reviziju i imat ćemo vanjsku reviziju. Služba za prevenciju prijevara će prije potpisa ugovora dati mišljenje treba li se potpisati ugovor, rekao je.



Dio građana sam obnavlja svoje stanove, kuće i zgrade, no većina još čeka Fond za obnovu u koji je za sada pristiglo 40 zahtjeva.



Plaće u Fondu: ravnatelj 21.000 kuna brutto, što je oko 14.000 kuna neto, zamjenik, savjetnik, direktor sektora su oko 5% manje.

- Osobno smatram da su te plaće podcijenjene. Trebali bi imati jaču kontrolu, ali i korektnije plaće jer upravljaju s 42 milijarde kuna, rekao je Vanđelić.

- Osigurali smo bolje plaće nego u ministarstvima te se nadam da će plaće biti atraktivne kad se raspiše natječaj. Fond je proračunski korisnik, nemamo račun u banci. Do kraja godine ukupni trošak fonda su oko 36.000 kuna za brutto plaću ravnatelja i javnobilježničkih troškova. Troškovi osnivanja Fonda su mali, dodao je.

- Planirano je da se radi na informatičkim rješenjima za Fond oko nabave. Radi se na tome, a završava se dokumentacija za javnu nabavu za ključne sudionike u obnovi - ljudima koji će raditi elaborate utvrđenja stanja, ljude koji će raditi projekte, financijsko-tehničku kontrolu i operativne koordinatore. To su ljudi koji bi na terenu počeli trebali raditi dokumentaciju i koordinaciju obnove. To očekujemo tijekom proljeća odnosno pripremiti dokumentaciju kako bi se čim se ostvare vremenski uvjeti, moglo početi sa zahvatima na zgradama, objasnio je Vanđelić.

Rekao je i da kao privremeni ravnatelj nije imao sukob interesa. No, međutim u budućem razdoblju, da bismo otklonili bilo kakve dvojbe oko toga, podnio sam ostavku kao član Nadzornog odbora Croatia osiguranja koje nastupa na snagu 31. prosinca.

Na pitanje novinara rekao je da se namjerava prijaviti na natječaj za ravnatelja Fonda.

- Kanim se javiti na natječaj zato što je posao  na pola koraka, trebamo to uspostaviti i trebamo početi obnovu. Kada profukcionira sve ovo što smo rekli, unutarnja revizija, služba za prevenciju prevara, i kada dokumentacija za javnu nabavu bude gotova i kada počnu radovi na obnovi, smatram da smo na neki način upogonili Fond i tada prestaje neka potreba za mojim angažmanom, rekao je.