Gužva

Neću danas o turistima i njihovim dolascima i odlascima! Mislim da smo ih se nabrojali, možda i prebrojali s obzirom na očekivanja. Vidjet ćemo kažu mudri kad se napokon podvuče crta pod uspješnu sezonu...

Naravno sve to vidjeli ste ili će te vidjeti u razno raznim tv vijestima, posebnim emisijama gdje se cijede sugovornici da nešto priznaju, pojasne, "odgovore gledateljima" jer su oni to tražili!!! Ako vi to niste tražili onda pokušavate pronaći nešto što bi moglo odgovarati vašem poimanju dobrog programa, osobnom interesu.

I tako to ide diljem svijeta! Gledatelj s daljinskim presuđuje novinarskim i uredničkim uratcima, na višoj razini programskim ambicijama menađera. Bez obzira je li riječ o komercijalnim tv postajama, industrijama vijesti kao što je na primjer CNN ili javnim tv.

Ove posljednje suočavaju se ne samo s nedostatkom sredstava, kriza je, a budžeti su sve manji i tanji, već i s osjetnim padom gledanosti. U nazad deset godina na TV nebu dogodila se neopisiva gužva! Niknulo je mnoštvo novih kanala, cijeli autoputevi slika, mišljenja, zabave slijevaju se prema potencijalnim gledateljima. Male kamere omogućile su nevjerojatnu brzinu i pokretljivost, tako da gotovo svatko u bilo kojoj situaciji može poslati materijal vrijedan objavljivanja. Tu mislim na razne nepredviđene događaje i svjedoke spremne snimati ma što se zbilo! I novo pokrenute tv postaje a i one s desetljećima tradicije koriste se time. Razlika je kao i uvijek u kvaliteti, iskustvu novinara, a time i načinu obrade same vijesti.

Jedna od najpoznatijih javnih televizija s dugogodišnjom tradicijom i svijetskim ugledom je BBC world service, ali... Samo u godinu dana izgubili su 8 milijuna gledatelja i slušatelja! Kako, zašto?

Godine slave mogu biti dobre za neka lamentiranja ali to ne vraća gledatelje a još manje privlači nove. U međuvremenu veliki dio nekadašnjeg BBC područja zauzeli su neki drugi. Od 2006 Kina, Fancuska, Iran, Rusija, Japan i Katar pokrenuli su svoje programe na engleskom jeziku. Kina je namjenila za taj strani program 7 milijardi dolara! To je, tvrde u Londonu, 15 puta više od onog s čime BBC raspolaže godišnje. Ta ista Kina ovog ljeta lansirala je još jedan program vijesti na engleskom CNC World. Bitka za vijesti, istinu o sebi i drugima mnogi su prihvatili kao važan zadatak te se shodno tome i ponašaju.

Jedna od najbrže rastućih tv postaja je siguro Al Jazeera koja također ima svoj program vijesti na engleskom. Dok su na početku emitiranja tada novog arapskog kanala vijesti mnogi s visoka govorili o izgledima te postaje, sadašnji rezultati mogu im skinuti san s očiju. Uredništvo namjerava uz postojećih 70, otvoriti novih 10 dopisničkih mjesta diljem svijeta. Raznolikost zemalja koje pokrivaju, mahom one najsiromašnije, i kvaliteta novinarskih radova privlači sve veći dio gledatelja. Uz ostale američki vojnici u Afganistanu, tvrdi se, na vojnom kanalu imaju mogućnost gledati i gledaju Al Jazeeru!

I sada dolazimo do onog najvažnijeg: ne postoji takav gledatelj koji je cio svoj život vezan samo uz jednu postaju, vijeran do groba! Toga nema, a nije ni bilo ma što netko o tome mislio. Postoje ljudi koje nešto zanima, žele saznati, žele upoznati druge krajeve i ljude, običaje, politike, kulture... takvima reći da nakon požara oko Moske idemo na stari kontinent izaziva kiselinu u želucu, a ne volju da se nastavi slušati novog Kolumba.

U Deutche Welleu tvrde da je njihov cilj u odnosu na druge velike medijske kuće da ne budu toliko jaki glas, koliko onaj na kojeg se oslanja! Znanje, sposobnost, hrabrost stoje iza toga jer stajanje ispred reflektora više ni muhe toliko ne privlači!