Danska državna kompanija Femern A/S izvijestila je da očekuje kašnjenje gradnje podvodnog željezničko-cestovnog tunela Fehmarnbelt u Baltičkom moru, koji bi trebao povezati otok Lolland s njemačkim Fehmarnom. Također je istaknula da tunel neće biti pušten u promet prije kraja desetljeća.
Dovršetak specijaliziranog broda IVY, projektiranog za spuštanje elemenata tunela u more, kasni toliko da će planirano otvaranje u 2029. biti teško ostvarivo, objavila je kompanija Femern A/S u srijedu.
Brod još treba proći opsežna testiranja i dobiti dozvole, napominju iz danske kompanije.
Dovršetak gradnje broda kasni godinu i pol dana.
Zasad je teško predvidjeti koliko će se izgubljenog vremena moći nadoknaditi u kasnijim fazama gradnje tunela, navode iz danske kompanije, ističući da s njemačkim vlastima kontinuirano pregovaraju o praktičnim rješenjima koja bi bila usklađena s njemačkim zakonima o podvodnoj buci i sedimentima.
Ugovori o gradnji 18 kilometara dugačkog podmorskog tunela između danskog otoka Lollanda i njemačkog Fehmarna potpisani su još 2016. Njemačka još nije bila izdala dozvole za plan projekta pa u ugovore nisu uvršteni zahtjevi poput ograničavanja buke iz radnih brodova.
U takvim uvjetima bit će teško ubrzati gradnju u kasnijoj fazi, tvrde u danskoj kompaniji.
Fehmarnbelt bi trebao biti najduži podvodni željezničko-cestovni tunel u svijetu koji će značajno skratiti vrijeme putovanja između gradskih područja Hamburga i Kopenhagena.
Bit će izgrađen od betonskih elemenata teških 73 500 tona i dugačkih 217 metara koje će specijalizirani brod polagati u more, a sastavljat će se na morskom dnu.
Podzemni tunel Øresund, dio prometne veze između Danske i Švedske, važan je model za izgradnju tunela Fehmarnbelt, no razmjeri novog projekta znatno su veći. Postupak dodatno komplicira i činjenica da se radovi izvode na prosječnoj dubini od 30 metara, dvostruko dubljoj od tunela Øresund, objašnjavaju iz danske kompanije.
Gradnja 110 kilometara dugačke željezničke pruge s dva traka, koja će nakon dovršetka tunela povezivati danski grad Ringsted na otoku Zealandu i Rdby na Lollandu, napreduje prema planu, napominju.
Kompaniju Femern A/S, podružnicu državne kompanije Sund & Blt, dansko ministarstvo prometa i infrastrukture ovlastilo je za pripremu, istraživanje, projektiranje, gradnju i upravljanje fiksnom transportnom vezom Fehmarnbelt još 2009., prema podacima sa službene stranice tvrtke.