Ekološka je tranzicija timski sport, upozorio je predsjednik udruge proizvođača ACEA i izvršni direktor Renaulta, pozivajući europske političare da više surađuju i upozoravajući da su kompanije često prisiljene žrtvovati dugoročna ulaganja na račun kratkoročne dobiti.
- Vjerujem da možemo postići svoje ciljeve zajedničkim naporima i partnerstvom javnog i privatnog sektora, napisao je Luca de Meo u pismu sastavljenom na nekoliko jezika uoči europskih parlamentarnih izbora u lipnju. "Airbus nam je već pokazao što Europa može", dodao je čelnik Renaulta, govoreći o europskom zrakoplovnom divu.
- Ekološka je tranzicija timski sport, naglasio je De Meo. "Pod pritiskom financijskih tržišta, europski proizvođači često su prisiljeni usredotočiti se na kratkoročnu dobit umjesto na dugoročna ulaganja".
- Kina je riješila problem konsolidacijom svih snaga, uključujući i financijske institucije, na postizanju istog cilja, rekao je predsjednik ACEA-e. Europska automobilska industrija priprema se za val jeftinijih kineskih modela s vrhunskom tehnologijom baterija za električna vozila.
De Meo preporučuje da Europa odgovori pokretanjem deset velikih zajedničkih projekata na strateškim područjima, poput malih automobila, pametnog punjenja i opskrbe ključnim materijalima. Zalaže se i za osnivanje 'zelenih' gospodarskih zona, inspiriranih kineskim posebnim gospodarskim zonama, uz kombinaciju subvencija i ulaganja kroz razdoblje od deset godina.
EU je otvorio istragu o mogućim kineskim subvencijama, ali de Meo ističe da bi Europa istodobno trebala učiti od kineskih proizvođača, koji su, kako kaže, po performansama i troškovima električnih vozila generaciju ispred Starog kontinenta. Morat ćemo upravljati odnosima s Kinom, smatra predsjednik ACEA-e. "Najgori mogući odgovor bio bi da im potpuno zatvorimo vrata."