Ilustracija
Foto: Ilustracija / Shutterstock
Njemačka industrijska udruženja oštro su kritizirala novi carinski sporazum EU-a i SAD-a. Posebno je nezadovoljna automobilska industrija, koja upozorava da će carine od 15 posto na europska vozila godišnje stajati njemačke proizvođače milijarde eura.
Njemačke industrije: Carinski sporazum šalje 'katastrofalan signal'
Federacija njemačkih industrija (BDI) kritizirala je sporazum koji se odnosi na carinski spor između Europske unije i Sjedinjenih Država, ocijenivši da šalje katastrofalan signal ekonomijama.
- Sporazum je neadekvatan kompromis i šalje katastrofalan signal usko povezanim gospodarstvima s obiju strana Atlantika, priopćila je udruga sa sjedištem u Berlinu u nedjelju navečer.
U objavi stoji da EU prihvaća bolne carine, očekujući da će čak i carinska stopa od 15 posto imati znatne negativne posljedice.
- Jedini pozitivan aspekt ovoga sporazuma je da je zasad izbjegnuta daljnja eskalacija, kaže se u priopćenju BDI-ja.
Sada je ključno da sporazum postane obvezujući, smatra udruga, uz objašnjenje da tvrtke s obiju strana Atlantika trebaju sigurnost kada su posrijedi lanci opskrbe i ulaganja.
- Dodatan udarac je i izostanak sporazuma o izvozu čelika i aluminija, smatraju u BDI-ju.
Njemačko udruženje automobilske industrije nezadovoljno dogovorom SAD-a i EU-a
Carine od 15 posto na uvoz europskih automobila u SAD, dogovorene sporazumom s Europskom unijom objavljenom u nedjelju, opteretiti će njemačke proizvođače automobila, objavio je u ponedjeljak savez te industrije VDA.
Američke carine od 15 posto, primijenjene i na automobilske proizvode, njemačke će automobilske tvrtke godišnje koštati milijarde, rekla je Hildegard Mueller, predsjednica udruženja VDA.
Za automobilsku industriju, stup njemačkog gospodarstva i njen najveći industrijski sektor, novi će nameti dodatno pogoršati već tešku situaciju zbog kineske konkurencije i troškova prelaska na električna vozila.
SAD je prošle godine bio najveće izvozno tržište za njemačka vozila (13,1 posto), iako velik broj njemačkih tvrtki ima tvornice s druge strane Atlantika, gdje proizvode automobile za to tržište.
VDA upozorava da je sada na EU-u više nego ikada da stvori okvir kako bi europska automobilska industrija postala kompetitivnija.
Novim dogovorom EU-a i Washingtona uvedene su carine na sav europski izbor od 15 posto. Na automobile iz Europe od travnja se plaća 27,5 posto carina. Američke carine na europske automobile bile su do nedavno 2,5 posto.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!