Planirana zabrana novih automobila s benzinskim i dizelskim motorom u EU-u od 2035. godine ugrožava europsku automobilsku industriju, tvrdi šef njemačkog proizvođača automobila BMW, upozorivši da nijedna članica Unije nije ni blizu prodaje isključivo električnih automobila.
- Da bi europski proizvođači automobila ponovno bili konkurentni, političari moraju postaviti okvir za napredak i prosperitet, a ne blokirati uspješne tehnologije, rekao je šef BMW-a Oliver Zipse na Pariškom sajmu automobila u utorak.
- Slaba potražnja za električnim automobilima tržišni je problem koji se ne može riješiti kratkoročnim državnim potporama, smatra Zipse.
Državni poticaji za kupnju podrazumijevaju velike troškove, a donose tek kratkotrajne rezultate, tvrdi šef njemačkog proizvođača luksuznih automobila, i izazivaju poremećaje u tržišnom natjecanju.
Država bi, kako kaže, mogla pomoći u izgradnji punionica za električna vozila i punionica vodika.
Zemlje EU-a i Europski parlament odlučili su de facto od 2035. zabraniti prodaju novih benzinaca i dizelaša, a Zipse smatra da moraju hitno preispitati taj cilj.
- Nijedna zemlja EU-a nije ni blizu prodaje isključivo električnih automobila, naglasio je šef BMW-a, podsjetivši i da velika strana tržišta, poput Sjedinjenih Država i Kine, namjeravaju zadržati automobile s benzinskim i dizelskim motorom i nakon 2035. godine.