19:40 / 23.08.2021.

Autor: Marko Stričević/Dnevnik/IMS/HRT

Štrajk željezničara u Njemačkoj

Štrajk željezničara u Njemačkoj

Štrajk željezničara u Njemačkoj

Foto: Annegret Hilse / REUTERS

U Njemačkoj su stali gotovo svi vlakovi. Nakon što je u subotu počeo štrajk u teretnom, njemački sindikat strojovođa jutros ga je proširio i na putnički željeznički promet. Vodstvo Deutsche Bahna nadalo se da će zaustaviti štrajk željezničara pristavši da se pregovora i o dodatku na plaću zbog rada u pandemiji...

Po drugi put ovog mjeseca njemački kolodvori naglo su opustjeli. Na duge rute s perona je krenulo tek oko četvrtine vlakova, a na lokalne oko 40 posto. Sindikat strojovođa je zadovoljan.

- Sada treba vidjeti hoće li uprava Njemačkih željeznica reagirati. Ako reagira, možemo pregovarati. Ako ne, objavit ćemo novi štrajk i mislim da će taj biti još dulji, rekao je Claus Weselsky, čelnik sindikata strojovođa.

Danas i sutra milijuni putnika i milijuni tona roba neće biti prevezeni stići na odredište vagonima Deutsche Bahna.

Sindikat strojovođa traži povećanje plaća za 3,2% i isplatu bonusa od 600 eura radnicima koji su radili tijekom pandemije. Kad im je uprava ponudila pola traženog iznosa, a drugu polovicu 2023., krenuli su u štrajk.

- Poruka upravi je jasna: oni su natprosječno inteligentni, natprosječno plaćeni i sada moraju povući potez koji je uobičajen kod pregovora o plaćama. Moraju staviti na stol pristojnu ponudu i tada ćemo biti spremni pregovarati. Ali ovako nećemo, dodao je Weselsky.

Uprava je u velikom financijskom škripcu. Od početka pandemije i ograničavanja kretanja tvrtka u državnom vlasništvu izgubila je četiri milijarde i tristo milijuna eura.

- Ponudili smo da korona-bonus bude isplaćen već ove godine. Pozvali smo sindikat strojovođa da opozove štrajkove putničkih vlakova. Sindikat je odbio. To pokazuje da sindikat vodi političku bitku i da ih ne zanima rješenje problema za pregovaračkim stolom, rekao je Achim Stauss, glasnogovornik Deutsche Bahna.

U tvrtki gledaju prema jeseni. Donese li daljnje povećanje broja putnika, ona bi za Deutsche Bahn mogla biti svjetlost na kraju tunela. Ali mogla bi biti i vlak koji dolazi iz suprotnog smjera, ako donese četvrti val epidemije.


Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!