16:59 / 01.12.2020.

Autor: Klaudia Modrić Plantarić/Dnevnik 2/Vijesti/IMS/B.A./HRT

Brod LNG Croatia stigao u Omišalj: "Hrvatska na energetskoj karti svijeta"

Foto: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja

Foto: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja

Foto: - / -

Brod LNG Croatia stigao je u Omišalj na Krku iz španjolske luke Sagunto u kojoj je na brod ukrcan ukapljeni prirodni plin potreban za probni rad terminala.
Brod LNG Croatia, koji je Hrvatska kupila za gotovo 160 milijuna eura, poslijepodne se prvi put privezao uz terminal u Omišlju. Time se sve više bliži trenutak kada će potpuno profunkcionirati i LNG terminal za ukapljeni plin.

Kako je večeras u Dnevniku javila naša Klaudia Modrić Plantarić, Hrvatska ovime dobiva alternativni dobavni pravac kojim će joj za sljedećih nekoliko desetljeća biti osigurana dobava plina. Ovo je od strateškog interesa za cijelu Hrvatsku, a koliko je značajan za cijelu EU govori podatak da smo dobili bespovratna sredstva u iznosu većem od 101 milijuna eura.

Brod je u Omišalj na Krku stigao iz španjolske luke Sagunto u kojoj je na brod ukrcan ukapljeni prirodni plin potreban za probni rad terminala. Polovicom listopada brod je došao iz kineske luke u kojoj je tehnološki prerađen, nakon čega je bio u riječkom brodogradilištu Viktor Lenac, gdje je dodatno ispitivan. Na njemu će raditi 60 radnika iz Hrvatske podijeljenih u dvije posade, navela je Klaudia Modrić Plantarić.

Ministar gospodarstva i održivog razvoja Tomislav Ćorić istaknuo je da je riječ o projektu vrijednom 230 milijuna eura, koji je od strateške važnosti za Hrvatsku i Europsku uniju.

- Vlada Republike Hrvatske i Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja realizacijom ovog projekta ucrtali su Hrvatsku na energetsku kartu svijeta. Ovaj alternativni dobavni pravac u narednim desetljećima osigurat će Republici Hrvatskoj opskrbu plinom. U konačnici, izvoz plina potaknut će dodatnu konkurenciju i utjecati na cijenu plina. Dolaskom LNG Terminala u Omišalj i njegovim uvođenjem u rad ostvareno je sve o čemu se sanjalo još od 1993. godine, rekao je Ćorić.

- Držimo da će upravo ovaj dobavni pravac omogućiti stabilnu opskrbu plinom ne samo Republike Hrvatske, već i naših sjevernih susjeda, u jednom dijelu, a s druge strane povećanjem konkurencije utjecati i na cijenu plina za stanovnike, odnosno korisnike u RH, rekao je također Ćorić.

- Od sutra krećemo s probnim radom i bit ćemo u probnom radu do 1. 1., a od 1. 1. krećemo u komercijalni operativni rad. Mislim da je ovo bio izuzetno složen zahvat, ali uspješno realiziran unatoč svim okolnostima, rekao je direktor tvrtke LNG Hrvatska Hrvoje Krhen.

Brod je dugačak 280,17 m, širok 43 m te bruto tonaže 96576 t. Skladišni prostor sastoji se od četiri skladišna spremnika za UPP ukupnog skladišnog kapaciteta 140.206 m3. Također, na brodu se nalaze tri jedinice za uplinjavanje (regasifikaciju) UPP-a s maksimalnom stopom uplinjavanja od 451.840 m3/sat, no FSRU brod radit će maksimalnim kapacitetom do 300.000 m3/sat, odnosno 2,6 milijardi m3/godišnje, a u skladu s mogućnostima plinskog transportnog sustava Republike Hrvatske. Maksimalna stopa pretovara UPP-a iz tankera za prijevoz UPP-a u FSRU brod iznosi 8.000 u m3/sat, dok je pristan terminala izveden tako da na terminal mogu pristajati i najveći tankeri za prijevoz UPP-a na svijetu, tj. Qmax brodovi, dužine preko 340 m i skladišnog kapaciteta od 260.000 m3.

Kako navode iz Ministarstva, slijede testiranja određenih sustava na FSRU brodu, svih sustava na kopnenom dijelu Terminala te puštanje u rad cjelokupnoga Terminala. Nakon obavljenih svih navedenih radnji Terminal za UPP bit će spreman za početak komercijalnoga rada koji se očekuje 1. siječnja 2021. godine prema odobrenom Godišnjem planu rasporedu usluga Terminala. U prve tri godine popunjenost kapaciteta Terminala iznosi 100 %, a do 2027. godine 84 %.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!