12:57 / 16.12.2018.

Autor: Dorina Tikvički/HRT

Brodogradilište koje je imuno na teškoće na tržištu

-

-

Foto: - / -

Bočno porinuće specifično za jezera i rijeke pulskom će Tehnomontu omogućiti gradnju većih brodova do 80 metara dužine.
Drugo bočno porinuće u pulskome Tehnomontu. Peti je to iz serije istovjetnih brodova za norveška ribogojilišta.

Ovisno od ugrađene opreme, vrijednost mu se kreće od tri milijuna eura naviše. "Sad smo iskusni i sad vjerojatno svaki sljedeći brod će biti na taj način porinut. Po svemu sudeći, biti će ih još i najizglednije je da će ponovno biti za iste naručitelje, premda imamo razgovore i sa irskim ribarima o dva ribarska broda za njihovo tržište", rekao je Tomislav Smirčić, predsjednik Uprave brodogradilišta.

Poštivanje rokova i uspješno udovoljavanje posebnim zahtjevima naručitelja, garancija su buduće zaposlenosti. "Imamo dobre izglede za sljedeću godinu da se opet zakrcamo s poslom, da imamo cijelu godinu pune kapacitete. Radimo na istom programu radnih brodova za ribogoj u Norveškoj, za ribarice u Norveškoj. Pratimo sve natječaje i sigurno ćemo biti tu i javiti se na sve natječaje", dodao je Smirčić.

Više od 60 godina Tehnomont odolijeva svim teškoćama brodograđevnog tržišta. Donedavni predsjednik Uprave prisjeća se nekih prelomnih trenutaka. "Počeli smo prije 15-20 godina s dva patrolna broda za sudansku carinu. Evo, malo po malo smo postali respektabilno brodogradilište srednje veličine. Jedan nam je lijepi iskorak što se bavimo i gradnjom aluminijskih brodova to je malo manja gužva tako da su cijene nešto više i tu smo konkurentniji", kazao je prokurist Miljenko Brnić.

Zaposlenosti kapaciteta značajno pridonosi remont brodova. Ovdje su trenutačno i brodice lučkih kapetanija Dubrovnik i Šibenik. "Mislili smo da će se to raditi u ostalim brodogradilištima koji su bliži lukama ovih brodova ali očito da smo mi prepoznati s našom kvalitetom da to možemo napraviti", rekao je voditelj odjela za remont Zdenko Bakiš.

Bočno porinuće specifično za jezera i rijeke pulskom će Tehnomontu omogućiti gradnju većih brodova do 80 metara dužine. Nedavno porinuti radni brod za Norvežane, nakon završnog opremanja i pokusne plovidbe čeka skora primopredaja naručitelju.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!