Porinut 80-metarski ponton "H"
Foto: HTV / HRT
U Brodogradilištu 3. maj u more je porinut ponton, izgrađen za dok 11 Brodogradilišta Viktor Lenac, odnosno drugi od dva pontona istih karakteristika, ukupne vrijednosti oko 17 milijuna eura, koje je 3. maj izgradio za to kostrensko brodogradilište. Ponton je dugačak 78 metara, širok 24,38 metara, a visok 7,9 metara.
Prvi ponton za Martinšćicu završen je u lipnju, a projekt izgradnje dvaju pontona, vrijedan oko 18 milijuna eura, "Lenac" je financirao vlastitim sredstvima.
Uspješna suradnja dvaju brodogradilišta dokaz je da je brodogradnja na tom području razvijena te je treba očuvati i nastaviti razvijati, istaknuo je direktor 3. maja Edi Kučan, čiji mandat istječe sutra, no još nema službene potvrde hoće li ostati na toj poziciji.
- Spreman sam pomoći ovom poduzeću, osjećam moralnu obavezu, a to očekujem i od svih zaposlenika, da vratimo dio ovoj firmi, od koje smo živjeli i rasli, kazao je Kučan.
- Mi koristimo zajedničko tržište i rada i materijala i okupljamo oko sebe i male SMI kompanije. I u cilju da to sve ostane, mislim da je izuzetno važno da 3. maj ostane u obliku u kakvom je, da nastavi graditi brodove, da nastavi ispunjavati onu misiju za koju je stvoren i za koju postoji. A time će i Viktoru Lencu biti lakše da ne bude usamljen u toj brodograđevnoj industriji u bližoj okolini, kazala je Sandra Uzelac, predsjednica Uprave brodogradilišta Viktor Lenac.
- Osobno s pozicije i predstavnika u Nadzornom odboru, ali i s pozicije ministarstva gospodarstva, vjerujem da ovdje još uvijek u ovom riječkom bazenu, a to će potvrditi gospodin Filipović s predstavnicima Županije, postoji kritična masa i znanje za opstojnost i budućnost ne samo 3. maja i ovog društva, nego i nekih drugih društava u bliskoj budućnosti, istaknuo je Robert Blažinović iz Uprave za industriju, poduzetništvo i obrt Ministarstva gospodarstva.
Tko će voditi riječki škver?
Kučan je rekao da u 3. maju traju radovi na samoiskrcavajućem brodu za rasuti teret (novogradnja 527) za kanadsku Algomu, čija isporuka kasni te na kemijskom tankeru (737) i jednom trupu jahte. Algoma traži novi ugovor, rekao je te na pitanje hoće li cijena biti korigirana naviše ili naniže odgovorio da je to stvar pregovora te će se znati na vrijeme.
Na upit o načinu financiranja završetka izgradnje novogradnje 527, rekao je da su pregovori u završnoj fazi, očekuje da će se znati za najkasnije dva tjedna, dok je na pitanje hoće li i tada biti direktor 3. maja, budući da mu istječe mandat, rekao da je to treba pitati Nadzorni odbor.
Sandra Uzelac kazala je da je riječ o pontonu kojim će se obnoviti dok 11, važan za budućnost i nastavak većeg opsega djelatnosti Viktora Lenca. Dodala je da je na doku 11 danas, nakon duljeg razdoblja obnove, obavljeno prvo operativno dokovanje.
Blažinović je na pitanje zašto dan prije isteka mandata direktora Kučana još nema jasnog odgovora tko će dalje voditi riječki škver rekao da će organi trgovačkog društva procijeniti kada će dati odgovor na to pitanje.
Najavio da će to biti priopćeno sljedećeg tjedna. Dodao je da je sve pod kontrolom, a situacija nije krizna.
Predstavnici Sindikata metalaca i Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije u 3. maju uputili su u utorak apel Vladi i Ministarstvu gospodarstva da na vrijeme donesu odluke i omoguće nastavak financiranja za dovršetak samoiskrcavajućeg broda za rasuti teret (527) za kanadsku Algomu.
Primopredaja novogradnje 527 trebala je biti do 15. lipnja, no, zbog više razloga kasni, a dosad je završeno oko 97 posto radova. Porinut je u travnju, za gradnju su izdana državna jamstva, a ugovorena vrijednost je 47,5 milijuna eura.
Direktoru 3. maja Ediju Kučanu s krajem kolovoza završava mandat, a u srpnju nije dobio razrješnicu Skupštine za poslovanje u 2023. Prema podacima iz NO-a, uprava je vodila tvrtku u skladu sa zakonom i statutom, ali nije provodila odluke Skupštine i NO-a, tj. plan restrukturiranja i kriznog upravljanja.
Gubitak 3. maja u 2023. oko 12 milijuna eura, a u prvih šest mjeseci oko šest milijuna eura.
Uprava 3. maja je prije tjedan dana, uz suglasnost NO, poništila natječaj za prodaju 100 posto poslovnih udjela u tvrtki - kćeri 3. maj Rijeka 1905, koja je osnovana radi nastavka brodograđevne djelatnosti pa se očekuje raspisivanje novog natječaja. Prema planu restrukturiranja 3. maja, djelatnost bi se bez ranijih financijskih opterećenja nastavila obavljati u toj tvrtki, a 3. maj bi dovršio već ugovorene poslove.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!