10:46 / 30.09.2021.

Autor: Šime Vičević/Dnevnik/P.F./HRT/

Hoće li poskupjeti projekt Pelješkog mosta?

Pelješki most spojen, slijedi dovršavanje

Pelješki most spojen, slijedi dovršavanje

Foto: Dnevnik / HRT

Zbog eksplozije cijena građevnog materijala na svjetskom tržištu, pogotovo metala, Vlada je donijela odluku o ublažavanju poskupljenja u postupcima javne nabave. Ako je porast veći od 10%, taj bi se trošak trebao podijeliti između investitora i izvođača.

Zbog sve viših cijena mogao bi poskupjeti i naš najveći infrastrukturni projekt Pelješki most, ali ne znatno - tvrde mjerodavni.

Podsjetimo, 2015. iz fondova Europske unije Hrvatskoj je odobreno 330 milijuna eura za financiranje gradnje Pelješkog mosta i pristupnih cesta. Na natječaju posao gradnje mosta dobiva kineska tvrtka China Road and Bridge Corporation s ponudom od 2 milijarde kuna i rokom od 36 mjeseci.

Za izgradnju pristupnih cesta Duboka - Sparagovići u vrijednosti 478 milijuna kuna odabran je austrijski Strabag dok je za stonske obilaznice, podionice: Sparagovići - Prapratno i Prapratno - Doli za izvođača odabran grčki Avax, a radovi su vrijedni 511 milijuna kuna.

Butković o 'poskupljenju' Pelješkog mosta: Ne više od 10%

Uz veliku svečanost, spojen je sredinom srpnja, a u promet bi Pelješki most trebao biti pušten iduće godine. No, pitanje je kolika će mu biti konačna cijena s obzirom na to da cijene, posebice čelika, lete u nebo. Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butkovićtvrdi da zahtjev izvođača radova za povećanje troškova - nije zaprimljen. 

- Vlada ne očekuje značajniju promjenu ugovorene cijene Pelješkog mosta i pristupnih cesta, izjavio je nakon sjednice Vlade ministar Butković komentirajući navode da most poskupljuje za 500 milijuna kuna zbog porasta cijena građevinskog materijala. Dodao je da nikakve službene informacije o tome nisu došle ni u Ministarstvo ni u Hrvatske ceste.

- Činjenica je da je to problem o kojemu će Vlada donijeti određene odluke zbog povećanja cijena materijala, čelika itd., i došlo je do poremećaja na tržištu, ali što se tiče samog Pelješkog mosta, ono što znam, most je ugovoren davno prije tog poskupljenja tako da nikakve velike iznose u ovom trenutku ne očekujemo ni na mostu ni na pristupnim cestama, istaknuo je.

Novinari su pitali hoće li se i na Pelješki most i pristupne ceste odnositi današnji zaključak Vlade prema kojemu ugovori građevinara s javnih naručiteljima mogu biti korigirani zbog rasta cijena sirovina i građevinskog materijala.

- Zna se točno kada je došlo do povećanja cijena, zna se kada su projekti ugovoreni, i ako je nešto ugovoreno i nabavljeno prije povećanja cijena onda se ne može platiti i priznati to, rekao je Butković. Objasnio je da će prema Vladinom zaključku naručitelj zajedno s izvođačem radova analizirati kada je došlo do povećanja i onda će se sukladno javnoj nabavi vidjeti hoće li se neke stavke priznati ili ne i platiti više, ali ne više od 10 posto.

Na upit HRT-a namjeravaju li tražiti isplatu dodatnih troškova, u kineskoj tvrtki koja izvodi radove na Pelješkom mostu  - nisu dali konkretan odgovor.

- Kao profesionalni izvođač ispunit ćemo svoje obveze propisane ugovorom o projektu Pelješkog mosta, naveli su.

U Hrvatskim cestama ističu da je Pelješki most ugovoren prije povećanja troškova te da se cijene ugovorenih stavki ne mogu mijenjati dok je ugovor na snazi. Međutim, postoji i klauzula koja se tiče povećanja troškova.

- Deset posto je fiksni iznos koji je nepromjenjiv. Preko tog iznosa eventualno se može doći do nekakvog iznosa, ako pokazatelji to pokažu i ako izračuni, sukladno ugovornoj dokumentaciji, to pokažu, njih se može analizirati, rekao je Goran Legac, voditelj projekta, Hrvatske ceste.

Kako bi se spriječio udar na građevinski sektor, na sjednici Vlade prihvaćen je prijedlog zaključka kojim se javni naručitelji pozivaju da s izvođačima pristupe analizi troškova materijala.

- Ako je došlo do značajnog porasta, dakle, porasta većeg od 10%, odlučeno je da se aneksiraju ugovori i da se ide u smjeru da se taj trošak ravnomjerno podnese. Da, to će dovesti javne naručitelje u situaciju da će njihovi troškovi po ovim projektima narasti, rekao je ministar gospodarstva i održivog razvoja Tomislav Ćorić.

Promet na autoputu kod Jankomira nesmetamo teče 

Ministar Butković komentirao je i most na autoputu kod Jankomiru u Zagrebu, koji se 'ulegnuo', i došlo je vibracija, kazavši da je na to odmah reagirano i zatvoren je promet te je preusmjeren na drugi trak, i sada se nesmetano odvija.

- Naručen je dio koji će stići za 10-ak dana, i do tada će promet ići drugim trakom. To se događa i bit će popravljeno, ali nema opasnosti za promet. Radi se kao i na puno drugih dionica gdje su radovi. U trenutku zatvaranje prometa jest bila gužva, ali se normaliziralo, kazao je Butković.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!