09:07 / 20.03.2019.

Autor: M.Š./HRT

Cappelli: Turistički rezultati bit će na razini prošlogodišnjih

Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL

Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL

Foto: - / PIXSELL

U emisiji "A sada vlada" gostovao je ministar turizma Gari Cappelli. Uoči kalendarskog početka proljeća, puno se govori o pripremi za nadolazeću sezonu.
U emisiji "A sada vlada" gostovao je ministar turizma Gari Cappelli. Uoči kalendarskog početka proljeća, puno se govori o pripremi za nadolazeću sezonu.

Posljednje tjedne obilježili su najave o smanjenom bukingu za Hrvatsku, a neki panično najavljuju da bi sezona mogla podbaciti.

- Turisti kasnije rezerviraju smještaj, moramo se na to navikavati, bit će bukinga i u četvrtom te u petom mjesecu. Što se tiče predsezone, imamo oko 13 posto više turista i oko 9 posto više noćenja. Sadašnja predviđanja govore o malom minusu u špici sezone, no na kraju bi trebali biti na razini prošlogodišnjih rezultata, tvrdi ministar turizma Gari Cappelli, dodajući da se otvaraju nova tržišta.

SAD i Kina imaju dvoznamenkasti rast broja turista u Hrvatskoj. Britansko tržište je krenulo rasti, no problem bi mogao proizvesti najavljeni Brexit. Već se sada vide minusi u zemljama poput Španjolske, Francuske ili Portugala, koji su Britancima važna odredišta. Istovremeno, ministar turizma tvrdi da je rast britanskog bukinga u Hrvatskoj od 3 do 5 posto.

Što se tiče ostalih tradicionalnih tržišta, sve je pod kontrolom.

- Italija i Austrija su negdje na nuli, Slovenija ima blagi rast, Njemačka je bila malo u minusu, ali očekujemo da ćemo izravnati stvari. Rusija opet ima ogroman iskorak, radi se o 20ak posto rasta.

Uskrs ove godine pada na 21. travnja, a po njemu se često može vidjeti kakva će biti sezona. Cappelli kaže da se očekuje rast od desetak posto jer će mnogi spajati Uskrs s 1. svibnjom te bi se moglo raditi "o vrlo dobra dva tjedna". 

Najavljene su i određene zakonske izmjene vezano uz turizam, a ticat će se članarine, boravišne pristojbe te sustava turističkih zajednica. Što se tiče poskupljenja boravišnih pristojbi, to će ubuduće određivati županije, a ministar na vjeruje da će one imati neke velike iskorake.

- Mi ćemo Pravilnikom određivati minimum i maksimum boravišnih pristojbi, ali će konačna odluka biti na županijama. Također, Hrvatsku turističku zajednicu želimo postaviti kao agenciju za promociju, a što su primjerice Italija, Austrija ili Portugal učinili prije nekoliko godina.

U Dubrovniku će se novim zakonom uvesti boravišna pristojba za kruzere. Slično bi moglo biti i u Zadru, Splitu te drugim većim gradovima. Privatni iznajmljivači su pak preplavili tržište. Čine 60ak posto ukupnih smještajnih kapaciteta u Hrvatksoj.

- Problem je u tome da više od 70 posto čine apartmani i sobe s tri zvjezdice. Nama je bila intencija izjednačavanja kvalitete. Tržište će regulirati višak apartmana, a kreditima koji su nude želimo dati mogućnost da se njihova kvaliteta podigne. Već je prošla sezona pokazala da se višak dogodio te je to upozorenje da se ne ide u daljnju registraciju novih apartmana i privatnih objekata već da se ide u njihovo opremanje.

Investicije u turizmu zadnjih godina rasle su 40-ak posto. Radi se nekoliko velikih objekata, a velike su investicije u kamperskom turizmu. Hrvatskoj nedostaju veliki hotelski lanci te velik broj kapaciteta u hotelima. Nedostaje sigurno desetak posto u odnosu na ono što imamo, ističe Cappelli.

- Tu ćemo i dalje imati problem jer oni produžuju turističku sezonu. Oni pokreću i avio promet, evo imamo i prvu direktnu liniju Philadelphia - Dubrovnik i to tri puta tjedno. Ostvarili smo mogućnost da se objekti otvore mjesec do mjesec i pol ranije, a da neki rade i do Nove godine. Moramo poslati poruku da više nismo sezonalna destinacija.

Cappelli dodaje da se ulažu sredstva u dodatne medicinske timove na obali.

- Sljedeće godine bi trebali uvesti helikoptersku službu, gradi se novih šest brodova za prijevoz pacijenata... Puno je tu posla, ali napravljeni su veliki iskoraci. Svi su shvatili da moraju biti u službi turizma, zaključuje ministar.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!