12:16 / 27.11.2020.

Autor: Dnevnik/IMS/HRT

Crni petak: Shopping groznica i val sniženja zahvatili i Hrvatsku

-

-

Foto: - / -

Proteklih je godina potrošnja u Hrvatskoj na Crni petak znala prelaziti 650 milijuna kuna, a ove bi godine to moglo biti manje.
Danas je Crni petak, poznat kao dan sniženih cijena, omiljen među šopingoholičarima, ali i trgovcima. Proteklih je godina potrošnja u Hrvatskoj na taj dan znala prelaziti 650 milijuna kuna, a ove bi godine to moglo biti manje.

➡️ Crni petak: Kako vas trgovci pokušavaju navesti da kupujete

Uskoro završava Crni petak ili Black Friday, dan kada brojne trgovine nude velika sniženja. Proteklih je godina u Sjedinjenim Američkim Državama na taj dan vladalo pravo ludilo, goleme gužve, cjelonoćna čekanja u redu, a često i fizički sukobi u borbi za jeftine artikle. Pandemija izazvana koronavirusom i to je promijenila pa su se mnogi odlučili za sigurnu kupnju putem interneta.

- Imamo rekordnu internetsku potrošnju.  Predviđamo da će se na crni petak kupnjom putem interneta potrošiti između 8,9 i 10,6 milijardi dolara. Pretpostavljamo da će za blagdane potrošnja dosegnuti 189 milijardi dolara, što se inače ostvaruje u dvije godine, rekao je Taylor Schreiner, direktor Adobe Digitala.

Shopping groznica i val sniženja zahvatili su i Hrvatsku. Kao i u ostatku svijeta, velik rast doživjela je internetska trgovina iako su mnogi popuste već tradicionalno lovili u trgovačkim centrima.

- Sada zapravo u online kupovini najviše prolaze odjeća i obuća, dekoracije za dom, namještaj, kućne potrepštine i ostalo. Do sada su to bile usluge, znači prije korona krize smo online najviše kupovali putovanja, ulaznice za kazalište, za ostale institucije, manifestacije, rekla je Tomislava Ravlić, voditeljica Odjela za trgovinu Hrvatske gospodarske komore.

Igor Vujović, predsjednik udruge Potrošač, kazao je u Studiu 4, kazao je da će biti vrlo upitno kako će proći "crni petak" s obzirom na epidemiju i financijske mogućnosti potrošača. "Dosta trgovaca odlučilo je dati popuste. Vidjet ćemo što će biti. Trenutačna situacija nije pogodna ni za potrošače niti za trgovce", kazao je.

Na pitanje o tome koliko su sniženja proizvoda realna jer se znalo dogoditi da neke cijene prije sniženja budu i povećane, pa onda za vrijeme sniženja i nije stvaran postotak koji se prikazuje, Vujović kaže da je vjerojatno kako se trgovci koriste nekim trikovima. Preporučje kupcima da se prije kupovine prošeću po trgovini i vide koje su bile prethodne cijene, a koje su sada.

- Trgovci se moraju pridržavati zakona. Cijene moraju biti jasno istaknute, odnosno cijena koja je bila prije te cijena koja je obračunata s popustom. Cijena ne smije biti obmanjujuća, istaknuo je. 

Ako kupac vidi da trgovac krši zakon onda mora podnijeti prijavu državnom inspektoratu tada inspektor dolazi i kažnjava trgovca, napomenuo je Vujović. Potvrdio je da su u zapadnoj Europi bitno veća sniženja nego u Hrvatskoj i dodaje da su u inozemstvu sniženja od 70% do 90%, a kod nas od 40% do 70%.

- Sama je odluka trgovca koliko će staviti proizvoda na "akciju". Oni također trpe udarce zbog epidemije koronavirusa, izjavio je.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!