Putničke agencije priželjkuju rezultate na nivou lanjskih, rečeno je na Danima Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA), na kojima je za predsjednika udruge ponovno izabran Tomislav Fain.
27.03.2025.
14:27
Autor: L.P./M.M./HRT/Hina
Putničke agencije priželjkuju rezultate na nivou lanjskih, rečeno je na Danima Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA), na kojima je za predsjednika udruge ponovno izabran Tomislav Fain.
- Iako su prepreke agencijskom poslovanju danas manje nego prije deset godina, ipak ih ima, a tu je još uvijek i oporavak od pandemije, rekao je Fain.
Budući da su specifičnosti agencijskog poslovanje oblikovanje složenih turističkih proizvoda i jedinstvenih doživljaja, agencije mogu predvoditi procese društveno odgovornog poslovanja i održivog razvoja turizma, ocijenio je.
Među više od 250 sudionika Dana UHPA-e, od kojih je oko 100 iz agencija, bio je i ministar turizma i sporta Tonči Glavina koji je naglasio važnost suradnje s agencijama, prognozirajući da bi se ove godine mogli ponoviti prošlogodišnji rezultati.
Većini turista prema istraživanjima iz Europe ove godine bit će ključna cijena, kao i boravak u destinacijama koje nisu najrazvijenije, što je označio prednošću Hrvatske i prilikom za turizam, jer je u zaleđu velikih gradova na obali i u unutrašnjosti takvih područja dosta.
- Neće biti nimalo lako odraditi sezonu. Konkurencija je jaka i važno je zadržati cjenovnu konkurentnost koju smo prošle godine malo izgubili, a povećanje cijena u zadnjih par godina od čak 50 posto nije uvijek pratilo i porast kvalitete. S druge strane rastao je i broj smještajnih kapaciteta u privatnom smještaju, koji su lani bili slabije popunjeni. O tome vodimo računa te mislimo i vjerujemo da će reforma upravljanja turizmom donijeti održivije rezultate, rekao je Glavina.
Ministar je najavio razgovore s turističkim djelatnicima o svim aktualnim temama - od izazova pripreme nove turističke sezone do porezne reforme. Putničke agencije su, istaknuo je Glavina, ključne za smjer u kojem želimo razvijati svoj turistički proizvod.
- Zato što je to sastavni dio ovog organiziranog turizma, odnosno turizma koji je u najvećoj mjeri turizam više i visoke dodane vrijednosti dakle govorimo o paket-aranžmanima, o kompleksnim turističkim proizvodima i upravo specijalizacija i poznavanje destinacije odnosno pristup rada kao destinacijske menadžment kompanije daje priliku našim agencijama natjecati se s velikim turističkim agencijama, rekao je ministar turizma i sporta.
- Sa sobom donosi puno veće gužve, opterećenje komunalne infrastrukture, opterećenje veliko zdravstvenog sustava o kome ne govorimo još, opterećenje parkinga, opterećenje komunalnih poduzeća. Sve su to pitanja na koja ćemo pokušati odgovoriti, kaže zadarski župan.
- Putničke agencije su itekako prisutne na emitivnim tržištima, što domaćim što stranima i kroz zajedničku suradnju nastojimo dodatno promovirati Hrvatsku kao jednu od najpoželjnijih turističkih destinacija, dodaje direktor Hrvatske turističke zajednice.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora