Putničke agencije priželjkuju rezultate na nivou lanjskih

27.03.2025.

14:27

Autor: L.P./M.M./HRT/Hina

Dani Udruge hrvatskih putničkih agencija
Dani Udruge hrvatskih putničkih agencija
Foto: Studio 4 / HRT

Putničke agencije priželjkuju rezultate na nivou lanjskih, rečeno je na Danima Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA), na kojima je za predsjednika udruge ponovno izabran Tomislav Fain.

- Iako su prepreke agencijskom poslovanju danas manje nego prije deset godina, ipak ih ima, a tu je još uvijek i oporavak od pandemije, rekao je Fain.

Budući da su specifičnosti agencijskog poslovanje oblikovanje složenih turističkih proizvoda i jedinstvenih doživljaja, agencije mogu predvoditi procese društveno odgovornog poslovanja i održivog razvoja turizma, ocijenio je.

Među više od 250 sudionika Dana UHPA-e, od kojih je oko 100 iz agencija, bio je i ministar turizma i sporta Tonči Glavina koji je naglasio važnost suradnje s agencijama, prognozirajući da bi se ove godine mogli ponoviti prošlogodišnji rezultati.

Većini turista prema istraživanjima iz Europe ove godine bit će ključna cijena, kao i boravak u destinacijama koje nisu najrazvijenije, što je označio prednošću Hrvatske i prilikom za turizam, jer je u zaleđu velikih gradova na obali i u unutrašnjosti takvih područja dosta.

- Neće biti nimalo lako odraditi sezonu. Konkurencija je jaka i važno je zadržati cjenovnu konkurentnost koju smo prošle godine malo izgubili, a povećanje cijena u zadnjih par godina od čak 50 posto nije uvijek pratilo i porast kvalitete. S druge strane rastao je i broj smještajnih kapaciteta u privatnom smještaju, koji su lani bili slabije popunjeni. O tome vodimo računa te mislimo i vjerujemo da će reforma upravljanja turizmom donijeti održivije rezultate, rekao je Glavina.

Oko 25 posto prometa dolazi od agencija


Direktor Hrvatske turističke zajefdnice Kristjan Staničić pohvalio je suradnju s UHPA-om i rad agencija s predstavništvima HTZ-a po svijetu.

- Prošla turistička godina godina bila je rezultatski sjajna, iako izazovna, a takva će biti i ova", rekao je i iznio procjenu prema kojoj oko 25 posto ukupnog prometa u turizmu dolazi od agencija.

To je velik i važan udjel s obzirom na porast individualnih dolazaka, a naša predstavništva primjećuju da se na mnogim tržištima ljudi vraćaju agencijama u potrazi za putovanjima i odmorima zbog sigurnosti da će dobiti ono što plaćaju, kazao je Staničić.

Podsjetio je na promotivne kampanje HTZ-a s naglaskom na digitalne kanale, društvene mreže, influencere i slične. Kaže da je pozicionirana na stranim tržištima kao jedna od top mediteranskih destinacija, inovativnog i održivog turizma.

- Teško je prognozirati kakva će biti ova turistička godina, dijelom i zbog geopolitike koja na sve utječe, ali osobno bih bio zadovoljan da ponovimo lanjske rezultate, s ipak više prometa u pred i posezoni, rekao je direktor HTZ-a.

- Moramo odlučiti kakav turizma želimo, masovni ili održivi, jesmo li samo za prihode ili opstanak i razmisliti kako umanjiti pritiske turizma na infrastrukturu, rekao je župan Zadarske županije Božidar Longin.

Veći broj gostiju prema njegovim riječima ne znači i veću zaradu pa kaže kako možda trebamo više turista bolje platežne moći, privučenih višom kvalitetom.

Ministar je najavio razgovore s turističkim djelatnicima o svim aktualnim temama - od izazova pripreme nove turističke sezone do porezne reforme. Putničke agencije su, istaknuo je Glavina, ključne za smjer u kojem želimo razvijati svoj turistički proizvod.


- Zato što je to sastavni dio ovog organiziranog turizma, odnosno turizma koji je u najvećoj mjeri turizam više i visoke dodane vrijednosti dakle govorimo o paket-aranžmanima, o kompleksnim turističkim proizvodima i upravo specijalizacija i poznavanje destinacije odnosno pristup rada kao destinacijske menadžment kompanije daje priliku našim agencijama natjecati se s velikim turističkim agencijama, rekao je ministar turizma i sporta.


- Sa sobom donosi puno veće gužve, opterećenje komunalne infrastrukture, opterećenje veliko zdravstvenog sustava o kome ne govorimo još, opterećenje parkinga, opterećenje komunalnih poduzeća. Sve su to pitanja na koja ćemo pokušati odgovoriti, kaže zadarski župan.


- Putničke agencije su itekako prisutne na emitivnim tržištima, što domaćim što stranima i kroz zajedničku suradnju nastojimo dodatno promovirati Hrvatsku kao jednu od najpoželjnijih turističkih destinacija, dodaje direktor Hrvatske turističke zajednice.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!