Glavna tajnica HGK Marina Rožić i član Uprave tvrtke Altpro Tin Viduka naglasili su, među ostalim, važnost inovativnosti govoreći večeras u središnjem HTV-ovom Dnevniku o tome kako ojačati naš izvoz.
15.06.2023.
19:51
Autor: Dnevnik/B.A./HRT
Glavna tajnica HGK Marina Rožić i član Uprave tvrtke Altpro Tin Viduka naglasili su, među ostalim, važnost inovativnosti govoreći večeras u središnjem HTV-ovom Dnevniku o tome kako ojačati naš izvoz.
Altpro, koji se bavi istraživanjem, razvojem i proizvodnjom signalno-sigurnosnih sustava za željeznicu, kroz razne željezničke projekte prisutan je u više od 50 zemalja svijeta te ima više od 200 zaposlenika.
Viduka je rekao kako je njihova formula za uspjeh vrlo jednostavna.
- Mi smo identificirali inovativnost kao način kako postajemo i ostajemo konkurentni, rekao je Viduka.
Dodao je kako su u globalnim okvirima mala tvrtka, što im omogućuje da budu fleksibilni, agilni i okretni.
Viduka je rekao i kako im je izuzetno bitno imati lokalnog partnera jer su njihovi proizvodi kompleksni i ne mogu iz Hrvatske opsluživati tržišta više od 50 zemalja u kojima rade.
Rožić je rekla da RH trenutno najviše izvozi na jedinstvenom tržištu EU-a, ali da se kao malo i otvoreno gospodarstvo brzo možemo prilagoditi.
- I to je naša formula uspjeha za izlazak i na treća tržišta, rekla je.
Navela je da su u pregovorima sporazumi s Indijom, Kinom, Australijom.
Upitan u čemu griješe oni koji ne uspiju izaći na strano tržište, Viduka je rekao da se možda prečesto traži brz i velik uspjeh i da se prerano odustaje.
Rožić je rekla da možemo biti zadovoljni što se tiče izvoza nakon desetogodišnjeg članstva u Europskoj uniji, te da je ono, kao i ulazak u europodručje i Schengen, otvorilo kompletno novu perspektivu za hrvatske tvrtke.
- Naš izvoz u posljednjih deset godina rastao je više od 128 posto. Najznačajnije rezultate tu imamo u sektoru IT savjetovanja, transporta, turizma, rekla je Rožić.
Dodala je da su naša najznačajnija izvozna tržišta Slovenija, Italija i Njemačka, te da u posljednje vrijeme znatno raste i mađarsko tržište.
Poručila je i da izvoz nije utrka na kratke staze, već maraton.
- Moramo biti spremni, moramo se prilagođavati specifičnostima pojedinih tržišta i što više izlaziti s inovativnim rješenjima, rekla je Rožić.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora