'Dobar gazda' – slavonski recept za gostoprimstvo koje se pamti

25.05.2025.

07:03

Autor: Silvio Stilinović/I.Z./Regionalni dnevnik/HRT

Turistička zajednica područja Slavonski Brod - Posavina i ove je godine dodijelila prestižnu oznaku kvalitete "Dobar gazda". Ona potvrđuje izvrsnost u gostoprimstvu, a dodjeljuje se obiteljskim iznajmljivačima koji ispune gotovo 50 strogih kriterija. Dobar gazda znači da ste u pravim rukama.

Ana i Mislav od prošle godine imaju oznaku Dobar gazda. Još su 2018. kupili imanje u Oriovčiću, malom planinskom mjestu tek desetak minuta udaljenom od središta Slavonskoga Broda.

A kada stignete u Bakinu divljaku, kao da ste u nekom drugom prostoru i vremenu.

- Ljudi su rekli - kakav turizam u Slavoniji, samo Dalmacija. A mi smo rekli - ako ništa drugo, imat ćemo kuću za sebe s jezerom, na selu, samo za sebe, kao vikendicu, naglasio je Mislav Sabljić, Oriovčić.

Od završetka pandemije, situacija se promijenila i danas sve više gostiju otkriva ljepotu diljskih obronaka.

- Imamo goste, neke arheologe, koji dolaze na druženje u sedmom mjesecu. Imamo goste iz Poljske u osmom mjesecu, zadovoljni smo, dodao je Sabljić.

Rezerviran je gotovo svaki vikend do kraja godine. Nismo mogli otići, a da ne saznamo, zašto Bakina divljaka.

- To je navodno bila neka stara kruška ili jabuka, ne znam sada točno, koja se zvala bakina divljaka, poručio je Sabljić. 

I u samom Slavonskom Brodu sve je veći broj kvalitetnih soba i pansiona.

Dejanov pansion jedan je od rijetkih koji ima pet zvjezdica.

- Imamo goste, koji nam se vraćaju stalno, neke firme. Iz Osijeka, Zagreba, ali i dalje. Italija, Bugarska, Češka. Imamo stvarno raznovrsne goste. Nije mi u biti bilo ništa teško ispuniti. Ja sam gledao da ih dočekam, kao kad bih ja negdje došao, da me dočeka neki gazda, rekao je vlasnik pansiona, Slavonski Brod Dean Bašić.

Projekt "Dobar gazda" Turistička zajednica Slavonski Brod-Posavina pokrenula je prije tri godine.

Taj je naziv dobilo 15 od 140 objekata jer su ispunili zahtjevne uvjete. Oznaka vlasnicima donosi i korist.

- Tu se prvenstveno misli na objave na društvenim mrežama, web portalima, turističkim web portalima na nacionalnoj razini, promo kampanje. Edukacija, vezano za tečajeve stranog jezika, istaknula je direktorica Turističke zajednice Slavonski Brod-Posavina dr. sc. Biljana Lončarić.

Kvalitetu treba i održavati jer titula Dobar gazda mora se obnavljati svake tri godine.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!