14:25 / 12.01.2020.

Autor: Klara Dujmović/HRT

Dobra vijest za istarske pršutare

-

-

Foto: - / -

Kada bura zakaže, u pogonima se uz pomoć tehnologije diktira temperatura i vlaga. Sve mora biti idealno kako bi pršut bio vrhunski.
Usoljeni i popapreni svježi svinjski but pod teretom će stajati do tjedan dana kako bi dobio željeni oblik. Onda će na sušenje i zrenje. Iznadprosječno tople zime istarskim pršutarima ne stvaraju problem. Vremensku prognozu ne gledaju.

- Presudna je tehnologija. Činjenica je da se vremenske prilike mjenaju iz godine u godinu. Nikad ne znate. Nekad je bilo zime u 11 mjesecu, sad je bilo 15,16 stupnjeva čak u 12 mjescu. Morate se prilagoditi i napraviti umjetnu buru ako želite da bi napravili ispravan proizvod, ističe proizvođač pršuta Paolo Jelenić iz Svetog Petra u Šumi.

Kada bura zakaže, u pogonima se uz pomoć tehnologije diktira temperatura i vlaga. Sve mora biti idealno kako bi pršut bio vrhunski.

Tako je kod svih velikih proizvođača. No upotreba tehnologije poskupljuje im proizvodnju. Kažu sigurno za 15 posto.

Proizvodnja istarskog pršuta poznata je. No od nekoliko desetaka tisuća komada koji se osuše godišnje, samo oni koji udovoljavaju najstrožim propisima proizvodnje, od točno propisane sorte svinja, uzgoja, prehrane, načina obrade buta i sušenja, mogu nositi europsku oznaku izvornosti. Ove će ih godine istarski pršutari proizvesti oko 5 tisuća. Za promociju su dobili europski novac.

- Udruga proizvođača istarskog pršuta dobila je maksimalnu potporu koja iznosi 70% sufinanciranja iz mjere 3, podmjere 3.2 za programe promocije i marketinga. Iz programa ruralnog razvoja. Dakle 100 tisuća eura sufinnaciramo i još 305 koje mora udruga prouzvođača pršuta sufinacirati. Dakle ukupna težina cjelokupnog projekta je milijun kuna, ističe viša stručna suradnica Blanka Sinčić Pulić.

Projekt će se provoditi iduće 4 godine. Snimit će se videospot, izraditi letci, financirati predstavljanje na najvećim specijaliziranim europskim sajmovima, poput Italije ili Španjolske.

- Kad ti netko daje sredstva za neku stvar to treba objeručke prihvatiti. Naravno da je to velika stvar. Sama reklama danas je jako bitna kod prodaje proizvoda. Osobno kao proizvođač lakše planiraš, lakše se informiraju ljudi. Svatko će kad vidi reklamu doć probat što to znači originalni istarski pršut ili ne, smatra pršutar Jelenić.

Proizvođači ističu da svim proizvodima koji nose prestižnu europsku oznaku izvornosti nedostaje promidžba. Potrošači nisu upoznati s time što ta oznaka znači, kako je naći na policama i povezati s određenim proizvodom.

- Moraju znati da istarski pršut sama oznaka izvornosti garantira kvalitetu proizvoda od krmača do tovlčjenika i proizvodnje pršuta, da naši pršutari na taj način doprinose cjelokupnome razvoju istarskog svinjogojstva iz razloga što su obavezni uzeti 100% hrvatsku sirovinu odnosno hrvatski but. Upravo tu vriejdnost oznake izvornosti želimo sa ovim suradnicima iskomunicirat prema potrošačima da znaju da kupnjom istarskog pršuta ne samo da kupuju tradiciju, kulturnu baštinu i proizvode jednog tardicijinalnog proizvoda iz istarske županije nego govorimo o marketingu. Da u konačnici je to 100% hravtski proizvod, ističe Sinčić Pulić.

U konačnici računaju da će se rezultati kvalitetne promocije na tržištu uskoro vidjeti. Ponajprije je riječ o boljoj prodaji, ali i širenju znanja o tradiciji i umijeću pripreme istarskog pršuta te aromama, mirisima i okusima koje on na svaki stol donosi.
-

-

Foto: - / -

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!