Doprinos Pelješkog mosta turizmu - na Pelješcu već više noćenja nego 2019.

17.07.2023.

09:59

Autor: Hina/HRT/T.S.

Pelješki most
Pelješki most
Foto: Igor Kralj / PIXSELL

Pelješki most znatno je pridonio pozitivnim gospodarskim, posebice prometnim i turističkim kretanjima, pa su noćenja na cijelom poluotoku Pelješac do sredine srpnja bila veća za 10 posto nego u istom razdoblju 2019., ističu za Hinu iz HTZ-a i HC-a uoči godišnjice otvaranja mosta.

Iz Hrvatske turističke zajednice, Turističke zajednice (TZ) Dubrovačko-neretvanske županije te Hrvatskih cesta (HC) za Hinu su iznova naglasili i važnost mosta kao prometnice za brže i lakše dolaženje do krajnjeg juga zemlja, ali i kao turističke atrakcije.

Po podacima HC-a, Pelješkim mostom od otvaranja 26. srpnja 2022. do 14. srpnja 2023. prošlo je više od 2,1 milijun vozila, pri čemu napominju da se s dolaskom ljeta njihov mjesečni broj znatno povećava.

Prosječno je, po njihovim podacima, u svibnju ove godine mostom prošlo nešto malo iznad 6.000 vozila, u lipnju već više od 8.700, da bi samo u prvoj polovici srpnja vozila bilo nešto više od 11.000.

Najviše vozila, pak, blizu 16 tisuća, bilo je odmah nakon otvaranja mosta (od 27. do 31. srpnja 2022.) te u lanjskom kolovozu, više od 14,6 tisuća, da bi se u rujnu smanjio na oko 8.400.

Turistička atrakcija i poticaj putovanjima cestom prema jugu


- Most je nova turistička atrakcija za brojne putnike i turiste kojima se pruža prekrasan pogled na most s okolnih vidikovaca i cesta, ali i za nautičare za koje je plovidba ispod mosta poseban doživljaj. Već sada je apsolutno opravdao svoje postojanje te je sigurno pridonio i dobrim turističkim trendovima u predsezoni, a i dugoročno će poticati daljnja putovanja cestovnim pravcima prema jugu, ocjena je direktora HTZ-a Kristjana Staničića.

Naglašava da je most važan i za dolaske turista cestom s tržišta poput Njemačke, Poljske, Francuske, Slovenije i Austrije, ali i za domaće putnike, pa se očekuje i pojačana potražnja i posjećenost s tih tržišta.

- Sve se to odlično uklapa u sliku Hrvatske kao već vrlo dobro pozicionirane i prepoznate kao kvalitetne turističke auto destinacije, čemu značajno doprinose i veliki infrastrukturni projekti poput Pelješkog mosta, smatra Staničić.

Porast turističkog prometa, ali i zanimanja za investicije u turizmu


Iako se turizam na Pelješcu razvijao i puno prije otvaranja mosta, i na tom poluotoku već postoji turistička infrastruktura, ipak su se s otvaranjem mosta otvorile nove prilike i za ulaganja u razvoj turističke ponude, ističe u razgovoru za Hinu direktor TZ Dubrovačko-neretvanske županije Julijo Srgota.

Fizički turistički promet, dolasci i noćenja rastu, ali i zanimanje investitora, pa je tako nedavno u Orebiću otvoren i novi mali hotel Crystal, u koji su hrvatski iseljenici iz Australije uložili 7 milijuna eura, što je ujedno i najveća investicija na poluotoku u hotelske kapacitete nakon otvaranja mosta.

Primjetna su, kaže Srgota, i ulaganja u apartmane, obiteljske kuće i druge vrste privatnog smještaja, a smatra da bi trebalo nastaviti i dalje s investicijama u kvalitetne male hotele i slične objekte.

- U svemu je važno zadržati održivi smjer razvoja turizma na poluotoku, kao i u cijeloj županiji, što određuje i županijska strategija razvoja turizma, u kojoj je Pelješac kao autodestinacija jedan do četiri klastera, jer most dijelom smanjuje i određenu turističku 'ovisnost' županije kao avio destinacije, ističe Srgota.

Porast turističke potražne potvrđuje i brojkama, po kojima je cijeli poluotok Pelješac 10 posto više noćenje ove godine do sredine srpnja u odnosu na isto razdoblje 2019. postigao s oko 393 tisuće noćenja, što je i 8 posto više nego u istom razdoblju prošle 2022.

U cijeloj Dubrovačko-neretvanskoj županiji od sada ove godine ostvareno je pak gotovo 3 milijuna noćenja ili 16 posto više nego u isto lannjskom razdoblju.

Pelješki most je projekt koji je velike promjene za Pelješac i cijelu županiju donio već lani, odmah po otvaranju, a ove godine i više s dodatnim otvaranjem stonske obilaznice, jer je time i taj prometni pravac još jači. Približio je jug zemlje mnogim tradicionalnim tržištima srednje i istočne Europe, i vidi se porast dolazaka turista s tih tržišta, dodaje Srgota.

Produljenje sezone, veća vidljivost i spoj tradicionalne i nove ponude


Pozitivne turističke učinke od mosta ove godine, kaže, osjećaju manje-više svi, a posebno mala mjesta u blizini samog mosta, koja su do sada bila prilično nepristupačna pa i nevidljiva, što se sada mijenja. Mnogi se i dalje zaustavljaju oko mosta zbog fotografiranja (selfiji i sl.), a često su to i samo izletnici koji žele vidjeti most, nešto popiti i pojesti u blizini, što otvara priliku za nove ugostiteljske ponude.

Srgota napominje i da od lanjskog otvaranja mosta do danas, svi hoteli, kampovi i drugi smještaji te pružatelji ostalih turističkih usluga u Orebiću i na cijelom Pelješcu imaju više rezervacija i bolje rezultate nego prije mosta.

Osim Orebića izdvaja se i Ston, sa, kako kaže, novim sjajem obnovljenih povijesno-kulturnih starina i svojom već otprije poznatom gastronomskom ponudom (kamenice i druge školjke itd.). Tu je i Trpanj i Viganj te mnoga mala mjesta oko mosta poput Brijeste i Komarne, koja tek sada postaju vidljiva putnicima pa i turistima.

Mnogima u tim mjestima to daje i nadu da će se život i poslovi u njih vratiti, kao i domaći ljudi i mladi koji su otišli jer bi se mogli baviti turizmom na održivi način i zadržati duh svojih mjesta.

Srgota velikom prednošću Pelješca, ali i cijele županije, ističe i ponudu vrhunske domaće hrane, zahvaljujući plodovima doline Neretve i morskom ribarstvu, ali i enologiju tj. da su tu i vrhunske vinske destinacije s nekim od najboljih vinski sorti u Hrvatskoj i puno šire.

Na tom su poluotoku i neke od najljepših pješčanih plaža na Jadranu, kao i odlični uvjeti za razne sportske aktivnosti na kopnu i moru zbog morskih struja i vjetra.

- Most je pridonio i produljenju sezone, a povećava se i ponuda, čemu sufinanciranjem 42 manifestacije ove godine pomaže i županijska TZ, s ciljem podizanja kvalitete ponude u cijeloj županiji, posebice u pred i posezoni, ističe Srgota.

U samoj strukturi turista nema velikih promjena, osim da su primjerice Poljaci ove godine preuzeli prvo mjesto od Nijemaca po broju ostvarenih noćenja do sredine srpnja, a u porastu su i dolasci i noćenja Slovenaca, koje slijede turisti iz Bosne i Hercegovine te Češke.

Veseli, kaže, i što je domaćih turista sve više, da i oni prepoznaju Pelješac kao svoju destinaciju za odmore te je do sada ove godine već oko 40 posto više njihovih noćenja nego lani.

- Ukupno očekujemo da će 2023. biti turistički puno bolja i za Pelješac i cijelu županiju, što zbog mosta koji omogućuje brži i lakši dolazak cestom, a što zbog pojačavanja sezonskih avio linija prema Dubrovniku iz mnogih europskih i dalekih odredišta, zaključuje Srgota.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!