18:44 / 12.12.2020.

Autor: MLADEN SIROVICA

Evo kako je prošao prvi dan novih mjera u prodavaonicama i trgovačkim centrima

-

-

Foto: - / -

Od danas su na snazi nove mjere u prodavaonicama i trgovačkim centrima. Provjerili smo kako to funkcionira u praksi.
Od danas su na snazi nove mjere u prodavaonicama i trgovačkim centrima. Za svakog kupca treba osigurati 16 četvornih metara, a prodavaonice, ovisno o veličini, od 10 do 20. Provjerili smo kako to funkcionira u praksi.

U trgovačkim centrima je danas bila poprilična gužva, no to je za njih vikendom uobičajeno stanje. Morali su se pripremiti, ugraditi brojače kako bi mogli u svakom trenutku precizno znati koliki je broj ljudi u centru, angažirati veći broj zaštitara koji to kontroliraju, ali sve je to, kažu, sastavni dio ovih novih okolnosti u kojima posljednjih devet mjeseci živimo. Što se tiče predblagdanske potrošnje, koja je ključni element za naš gospodarski rast, treba reći da je ona prošle godine u prosincu bila rekordna, iznosila je čak 15 milijardi i 800 milijuna kuna. Te rezultate sasvim sigurno u 2020. nećemo ponoviti. Imamo najnovije podatke Porezne uprave koji pokazuju da je samo u ovom tjednu, od ponedjeljka do petka, u kojem nije bilo pooštrenja mjera potrošnja iznosila čak 259 milijuna kuna manje nego u istom razdoblju lani, što je pad od gotovo 10 posto. Ako dođemo u situaciju da broj zaraženih neće padati, da će se restrikcije produljiti, tada bi taj pad prometa mogao biti i znatno veći, javlja reporter HTV-a Mladen Sirovica.

Na osječkoj tržnici tradicionalna subotnja gužva. Ovaj put ipak malo veća zbog pooštrenih mjera. Kad 10 kupaca izađe, 10 novih ulazi. Sve to kontroliraju redari.

- Imamo ovo brojanje ljudi za zatvoreni dio tržnice, gdje smo prema ovom novom izračunu od 16 kvadrata po osobi izračunali da može biti 60 osoba u svakom trenutku, rekao je Igor Medić, direktor Tržnice Osijek.

Neki bi ipak rado da je ljudi više.

- Manje ljudi ima nego inače, vjerojatno se ljudi i malo boje. Stvar je i tih mjera i svega, ali prvenstveno mislim da je u pitanju oprez kod ljudi, kaže Damir Lukač, OPG Lukač iz Osijeka.

U manjim zagrebačkim trgovinama fluktuacija ljudi uobičajena, mnogi su očito kupnju obavili prije uvođenja novih mjera.

- Stavili smo otprilike i toliko košara da se zna koliko kupaca može biti, tj. uzeti košaru, a stanemo i na vrata, pa brojimo i puštamo, objašnjava Đurđica Kozole, blagajnica u Loniji.

Trgovci poručuju da će s novim mjerama broj kupaca drastično pasti.

- Propusna moć ovih mjera donosi do 30% pada broja kupaca, pa onda - ako oni neće više trošiti, bit će 30% manji promet, posebice u većim dućanima i šoping centrima, kaže Drago Munjiza, glavni izvršni direktor Lonije.

Pribojavaju se i produljenja ograničavajućih mjera, za koje je već sad izvjesno da će se primjenjivati i nakon 21. prosinca.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!