08:34 / 11.04.2019.

Autor: HRT

Forgač: Na više od pedeset posto pruga u Hrvatskoj nije obavljen remont

-

-

Foto: - / -

Sindikat Hrvatskih željezničara pisao je otvoreno pismo premijeru i resornom ministru, zato što je zaprijetila, 2019. godine, obustava kapitalnog održavanja, periodičnog remonta pruga.
U emisiji „Dobro jutro, Hrvatska“ bilo je govora o stanju u Hrvatskim željeznicama.

Gosti emisije su bili Ivan Forgač, predsjednik Sindikata Hrvatskih željezničara i Darko Barišić, član Uprave HŽ Infrastrukture. Forgač je rekao kako je Sindikat Hrvatskih željezničara pisao otvoreno pismo premijeru i resornom ministru, zato što je zaprijetila, 2019. godine, obustava kapitalnog održavanja, periodičnog remonta pruga, koji i tako kasni.

- Zbog toga su vlakovi sporiji, na manjim kolodvorima samo su prolazni kolosjeci otvoreni, zato što su ostali kolosjeci i skretnice u jako lošem stanju. Zadnje 23 godine, država je samo 5-6 godina ispunjavala svoje obveze da popravlja pruge. Pruge su propale, a propadaju i dalje, ističe Forgač.

- Posljedice neplaćanja su dovele do toga da je u tvrtci Pružne građevine, 1200 ljudi ostalo bez posla. Njihova vrijedna mehanizacija propada, a sve zbog toga što država ne investira u popravak pruga, naglasio je.

- Naš putnički prijevoz više ne može napraviti optimalni vozni red, zato što su smanjene brzine zbog sigurnosti, govori.

Barišić je rekao kako će HŽ podmiriti 17 milijuna kuna duga Pružnim građevinama te da će dići kredit od 350 milijuna kuna.

- Ministarstvo prometa, mora i veza u suradnji sa Svjetskom bankom radi pismo sektorske politike, a u njemu su sadržane smjernice cijelog željezničkog sektora. Ministarstvo financija je uvjetovalo donošenje pisma sektorske politike kako bi dobili novac za iduće 4 godine za dugoročne projekte, rekao je.

EU traži da država nešto poduzme po pitanju željeznica, da se napokon krene u restrukturiranje, zato što je situacija izuzetno loša.

- Od 2700 kilometara pruge na 1700 nije obavljen kapitalni remont, upravo zato HŽ infrastruktura smanjuje brzine vlakova, ali to se više ne može raditi. Sve je manje putnika, a s time i manje prihoda pa se ponovno moraju tražiti subvencije od države, rekao je i dodao kako je ista situacija i kod prijevoza robe. Imamo ogroman potencijal koji ne koristimo, zato što novac odlazi negdje drugdje i mi samo gubimo.

Od 2000-2010. godine bio je Nacionalni program željezničke infrastrukture, gdje je 84 posto novca namijenjenog za prometni sektor bio preusmjeren u autoceste.

- Posljedica toga je da danas imamo odlične autoceste, ali je željeznička infrastruktura loša, rekao je Barišić i dodao kako ni jednog trenutka putnici nisu bili u opasnosti, zato što su smanjene brzine.
Forgač je naglasio kako Nacionalni program željezničke infrastrukture postoji, ali ga Vlada ignorira

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!