Francuski vinari strahuju od američkih carina; talijanski Chianti traži nova tržišta

14.07.2025.

17:01

Autor: V.G./HRT/Hina

Vinari strahuju od američkih carina
Vinari strahuju od američkih carina
Foto: Ilustracija / Shutterstock

Američke 30-postotne carine zadale bi težak udarac francuskom izvozu vina i sireva, upozorila je udruga ANIA, povrh jakog eura. Proizvođači talijanskog vina Chianti već razmišljaju o novim tržištima, ponajprije u Južnoj Americi.


Francuska mliječna industrija izvozi gotovo polovicu proizvodnje, a SAD je važno tržište, ponajprije sireva poput brieja, ali i svježih mliječnih proizvoda poput jogurta.

Izvoznici strahuju da bi njihovi proizvodi zbog carina mogli poskupjeti i postati nedostižni brojnim Amerikancima.

- Carina od 30 posto bila bi katastrofalna za francusku prehrambenu industriju, kaže predsjednik udruge proizvođača hrane ANIA Jean-François Loiseau.

Šef udruge mliječne industrije Francois Xavier Huard smatra pak da će se morati naviknuti na novo okruženje trgovinskih napetosti i izmjena propisa.

Mislim da posrijedi nije tek prolazna faza, rekao je Huard, mliječna industrija možda će morati promijeniti izvoznu strategiju.

Najavljene carine zadaju glavobolju i francuskim vinarima.

- Proizvodi poput vina konzumiraju se da biste u njima uživali - ako imate manje novca za trošenje, jednostavno ga ćete neće kupovati, kaže Yannick Fialip, voditelj udruge CNPA, koja promiče izvoz francuske hrane.

- Bit ćemo manje konkurentni, smatra Fialip, upozorivši da izvoz u SAD već koči slabiji dolar u odnosu na euro budući da znači više cijene proizvoda uvezenih iz eurozone.

Chianti mijenja strategiju


Proizvođači poznatog talijanskog vina Chianti najavljuju promjenu izvozne strategije i okretanje novim tržištima.

- Nema smisla da oplakujemo svoju sudbinu. Situaciju treba promatrati kao priliku za ubrzani razvoj novih izvoznih strategija koje će se usredotočiti na alternativna i stabilnija tržišta, kaže Giovanni Busi, predsjednik udruge proizvođača Chiantija iz Toskane Consorzio Vino Chianti.

Italija je lani u SAD izvezla vino, žestice i ocat u vrijednosti dvije milijarde eura, što odgovara četvrtini njezinog ukupnog izvoza, prema navodima udruge Federvini.

Vinari sada razmatraju nova tržiša, a Busi među zemljama sa značajnim potencijalom izdvaja Brazil, Argentinu, Urugvaj i Paragvaj.

Potražnja je ojačala i na azijskim tržištima, uključujući Kinu, Japan, Vijetnam i Tajvan, naglašavajući potrebu za ciljanim strategijama promocije i distribucije, napomenuo je čelnik Consorzio Vino Chiantija.

I šef proizvođača pjenušca Gruppo Lunelli Matteo Lunelli ističe prilike na tržištima Kine, Japana i Južne Koreje i Vijetnama, a dodaje i Tajland i i Bliski istok.

Rast bilježi i kanadsko tržište, napominje Lunelli.

- Sjedinjene Države bile su naše glavno tržište, sada moramo posvetiti više pažnje drugim područjima, rekao je u ponedjeljak šef Gruppo Lunellija za list La Repubblica.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!