Turistička predsezona u Hrvatskoj pokazuje dobre rezultate, s posebno snažnim rastom u lipnju, a o toj temi smo razgovarali u emisiji "A sada Vlada" s ministrom turizma i sporta, Tončijem Glavinom.
18.06.2025.
10:04
Autor: L.P./Studio 4/HRT
Turistička predsezona u Hrvatskoj pokazuje dobre rezultate, s posebno snažnim rastom u lipnju, a o toj temi smo razgovarali u emisiji "A sada Vlada" s ministrom turizma i sporta, Tončijem Glavinom.
- Kada gledamo turističku predsezonu, gledamo cijelih prvih šest mjeseci, ovaj najznačajniji dio od Uskrsa do 1. srpnja, zato što u tom periodu turistički rezultati po mjesecu ovise i o rasporedu blagdana i školskih praznika. Tako realizirate najveći broj turističkog prometa nekad u petom, a nekad u šestom mjesecu, rekao je Glavina.
Govori kako je u trećem mjesecu ove godine pad turističke sezone iznosio 17 posto u odnosu na prošlu godinu jer je prošle godine u tom mjesecu bio Uskrs.
- U četvrtom mjesecu smo imali rast preko 20 posto, u petom mjesecu je bio blagi pad. U šestom mjesecu imamo fantastične rezultate koji su izrazito dobri. Za prvih 15 dana je rast po noćenjima preko 20 posto. U svim tim mjesecima je najvažniji lipanj jer ćemo tada odraditi turistički promet koji je u dvostruko većem broju nego u svibnju, dodaje Glavina.
Objašnjava kako će par dana iza 1.7. imati veliku konferenciju za medije gdje će prezentirati popunjenost.
- Možemo bit sretni i zadovoljni, gdje turističku predsezonu i podsezonu gledamo kao mjerilo nekog uspjeha, gdje definitivno tražimo povećanje brojki. U glavnom dijelu turističke sezone, u srpnju i kolovozu mine tražimo više rast ni dolazaka ni noćenja zbog cijele turističke usluge, tj zemlje koja želi bit dio održivog turizma, koja ne želi probleme s prekomjernim turizmom, nego se želimo transformirati u cjelogodišnju turističku destinaciju, kaže Glavina.
Osim troškova apartmana, rastu cijene i u trgovačkim lancima koje su veće nego na kontinentu.
- Rast je počeo značajno prošle godine još, tijekom prošlog ljeta, ja kad sam preuzeo ministarstvo, upozorio sam na tu temu. Odradili smo konkretni komunikacijski dio sa svim našim bitnim dionicima u turizmu, Mi smo na sjednici u siječnju od sektora tražili stabilizaciju cjenovne politike kako bi povećali svoju cjenovnu konkurentnost. To je izazov koji će nam biti i u godinama koje dolaze, nastavlja Glavina.
Kako kaže u suradnji s turističkom zajednicom se trude prikazati da je Hrvatska zemlja gdje je jednak odnos cijene i kvalitete usluge.
- Što se tiče smještaja tu smo čak imali najmanje povećanje, nego sve skupa ostalo. Tu mislim na maloprodajne cijene, ugostiteljstvo, prijevoz na kopnu i moru, taksi usluge i tu je bitno napraviti iskorak. Iznajmljivači korigiraju cijene i tako si ostvaraju veći booking. Treba paziti da kad gost odabere destinaciju, da to ne bude neko neugodno iznenađenje oko svih popratnih sadržaja, priča Glavina.
Osvrnuo se i na konkurentnost drugih zemlja koje se bave turizmom:
- Moramo shvatiti da nismo samostalni u ovoj utakmici, nego da imamo simultanku s više terena i da moramo biti mudri, jer ako to ne napravimo sami i budemo svjesni okolnosti i izazova, onda će se dogoditi to da će nam tržište to samo u nekom trenutku reći i značajno će se smanjiti, smatra Glavina.
Sve je više američkih turista, a Glavina ističe da se trude napraviti svojevrstan iskorak i zgrabiti dio tržišta koji najviše troši i putuje te ističe da su u skladu s tim rezultati jako dobri, gdje je rast tog tržište za oko 16 do 17 posto.
PDV na pića i hranu je puno veću u Hrvatskoj nego primjerice u Italiji, Španjolskoj ili Grčkoj. Postavlja se pitanje jesu li takve cijene usluga opravdane:
- Ne može se izdvojiti jedan dio iz poreznog sustava. Trebalo bi pogledati opterećenje rada, porez na dobit i u cijelom tom paktu smo jako dobri konkurenti. Ministarstvo financija je radilo analizu usporedbe s drugim zemljama, mi se nalazimo na polovici ili u gornjem dijelu zemalja koje najmanje oporezuju. Ne možete zato izdvojiti PDV, a ne gledati u obzire ostale poreze. Mi smo u cjelokupnom smislu konkurentni, pojašnjava Glavina.
- Dobro je da u posljednjih nekoliko godina imamo rekordne dobiti, profitabilnost sektora. Zadnje tri godine imamo jedno od najsnažnijih gospodarstva u Europi. Imamo rekordnu profitabilnost. Ne smijemo se zaigrati tako da profitabilnost danas supstituiramo profitabilnošću sutra, tj da uložimo profitabilnost koju bi mogli ostvariti za dvije ili tri godine, da je ostvarimo danas, a da onda kroz dvije ili tri godine imamo nekakav pad jer smo išli previsoko s cijenama, zaključuje Glavina.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora