Glavina pozdravio investicije u Istri i pozvao na odgovorno formiranje cijena

17.10.2025.

13:17

Autor: M.R./HRT/Hina

Tonči Glavina, ministar turizma i sporta
Tonči Glavina, ministar turizma i sporta
Foto: Slavko Midzor / Pixsell

Ministar turizma i sporta Tonči Glavina pozdravio je u petak na konferenciji "Green Istria 2030. - nove investicije u istarski turizam" sve investicije u hrvatski turizam te još jednom pozvao na odgovorno formiranje cijena da se Hrvatsku ne bi smatralo odredištem koje ne nudi dobar omjer cijene i kvalitete.

Konferencija je okupila brojne predstavnike iz turističkog sektora, lokalne samouprave i gospodarstva, a u središtu je budućnost istarskog turizma - zelene investicije, održivost i smjer kojim bi se Istra trebala razvijati u idućem desetljeću.

- Hrvatska je danas praktički jedna od liderica u Europi i svijetu po pitanju turističkog razvoja, osobito onog temeljenog na održivim praksama. Naš zakonodavni okvir, sredstva koja dodjeljujemo i svi natječaji usmjereni su upravo na ulaganja koja čuvaju okoliš, vode brigu o ljudima i osiguravaju kvalitetu života, kako za naše građane, tako i za goste i buduće generacije, rekao je Glavina.

- Zelena tranzicija u investicijama u turizmu iznimno je važna i ulaganje u održivost danas nije ulaganje u nekakav nadstandard ili luksuz, dodao je.

Govoreći o rezultatima ove turističke godine, istaknuo je da je Hrvatska ostvarila najbolju posezonu dosad, a i predsezonski mjeseci donijeli su snažan rast.

- Prvi put u povijesti imamo rekordne turističke brojke u dolascima i noćenjima, ali koje nisu ostvarene u srpnju i kolovozu, nego u predsezoni i posezoni, i to je izuzetno važno. Rujan i listopad trenutno su iznad svih očekivanja, s rastom većim od pet posto, što potvrđuje da Hrvatska postaje cjelogodišnja turistička destinacija, rekao je Glavina.

Cijene moraju biti opravdane kvalitetom


Upozorio je da je održavanje tako dobrih rezultata izazovno, posebno bez jačanja cjenovne konkurentnosti.

Naglasio je kako cijene u turizmu moraju biti opravdane kvalitetom usluge koju gosti dobivaju. U suprotnom, ističe, nužno je razmotriti korekciju cijena.

- Želimo li zadržati cijene koje trenutačno imamo, mora se podići razina kvalitete usluge. Ako kvaliteta ne raste, onda je jedina odgovorna mjera korekcija cijena, rekao je Glavina.

- Ne smijemo se dovesti u situaciju da nas se percipira kao destinaciju koja ne nudi dobar odnos cijene i kvalitete, upozorio je.

Smatra da bi rezultati u turizmu bili još bolji uz snažniju cjenovnu konkurentnost.

- Sva istraživanja jasno pokazuju da se motivi putovanja mijenjaju, istaknuo je Glavina i uputio apel cijelom turističkom sektoru da zajedno radi na jačanju odnosa cijene i kvalitete ne samo u ugostiteljstvu i smještaju nego i u širem kontekstu turističkog doživljaja.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!