Glavina: Šibenik predvodi turistički rast Hrvatske s 20% više dolazaka

30.06.2025.

Zadnja izmjena 13:45

Autor: L.P./Dnevnik/HRT

Glavina: Šibenik predvodi turistički rast Hrvatske s 20% više dolazaka
Glavina: Šibenik predvodi turistički rast Hrvatske s 20% više dolazaka
Foto: Hrvoje Jelavic / PIXSELL

Ministar turizma i sporta Tonči Glavina u radnom je posjetu Šibensko-kninskoj županiji. Sastao se s djelatnicima u turističkom sektoru. U Posjetiteljskom centru „Kanal sv. Ante" u šibenskoj uvali Minerska razgovaralo se o pripremama za najintenzivniji dio sezone.


U prvih šest mjeseci, Šibenik je ostvario najveći turistički rast u Hrvatskoj, i to od 20 posto, a Šibensko-kninska županija malo više od 10 posto. Turistički sektor zadovoljan je i rezultatima na razini cijele Hrvatske.


- Jako dobar turistički lipanj. Tu su brojke, što se tiče dolazaka od deset do 15 posto dolazaka, noćenja. Na nivou godine trenutno imamo rast od otprilike preko četiri posto. Izašlo je danas, Hrvatska narodna banka s prihodima za prvi kvartal ove godine i imamo porast potrošnje, odnosno, prihoda od turizma za prvi kvartal od 6,6 posto, rekao je Tonči Glavina, ministar turizma i sporta.


- Danas ćemo ovdje nastaviti razgovarati kako staviti to u nekakve realne i zdrave okvire, ali isto tako kako to disperzirati i u predsezonu i u posezonu, dodaje Paško Rakić, šibensko-kninski župan.

O cijenama na jesen i zimu, ne sada


- To je najbolji dokaz da idemo u pravom smjeru, da Hrvatska postaje cjelogodišnja turistička destinacija, rekao je Glavina, koji danas službeno boravi u Šibensko-kninskoj županiji.


U glavnom dijelu turističke godine realno ne tražimo više nikakav rast, nego transformaciju Hrvatske u cjelogodišnju odnosno održivu turističku destinaciju, što podrazumijeva kontrolu rasta u mjesecima maksimalnog opterećenja i rast u mjesecima gdje prostora ima, rekao je ministar. Kada je riječ o Gradu Šibeniku i Šibensko-kninskoj županiji, istaknuo je da u prvih šest mjeseci realno imaju najveći turistički rast u Hrvatskoj, što potvrđuje da su svjesni transformacije Hrvatske u cjelogodišnju turističku destinaciju.


Upitan za komentar tvrdnji prema kojima je Hrvatska skupa pa turisti radije biraju druga odredišta, rekao je da te teme dominiraju u hrvatskim mainstream medijima i onda se "momentalno reflektiraju na našim najvećim tržištima i to nam čini strahovito veliku štetu". Rekao je da se o cijenama razgovara kada pažnja medija nije tako izražena, a da sada nije vrijeme za to, nego sada treba predstavi Hrvatsku kao zemlju koja nudi dobar odnos cijene i kvalitete. Spomeuo je istraživanje prema kojemu su cijene u Hrvatskoj 14 posto niže nego u Njemačkoj.


- U svakom slučaju, teme cijena moramo ostaviti za jesen i zimu, rekao je i dodao da hrvatski građani nikad više nego sada nisu putovali Hrvatskom. Smatra da je to pokazatelj rasta standarda.


Komentirajući moguće poteškoće u dolascima stranih turista idućega vikenda zbog koncerta M.P. Thompsona u Zagrebu, rekao je da je prošli petak održan sastanak sa svim direktorima predstavništava Hrvatske turističke zajednice u svijetu u vidu dobivanja njihove podrške i pomoći o informiranju gostiju koji dolaze u Hrvatsku, ne samo onih koji dolaze na koncert nego onih koji moraju proći kroz Hrvatsku, poglavito dijelom oko Zagreba.


Najavio je da će ministarstvo ovaj tjedan u intenzivnom kontaktu sa svim pružateljima usluga, od hotelijera, kampova, privatnog smještaja i sl., poslati adekvatne obavijesti gostima, tako da koriste alternativne pravce kada dolaze u Hrvatsku, kako bi se rasteretio prolaz kroz Zagreb.


- Želimo komunicirati gostima koji izlaze iz Hrvatske i gostima koji u nju ulaze, da moraju krenuti ranije i pripremiti se za alternativne putove, rekao je Glavina.


Pozvao je pružatelje turističkih usluga koji će imati smjenu turista sljedeći petak, subotu i nedjelju, da pošalju obavijesti gostima da koriste alternativne pravce, a svi ti podaci su već danas dostupni su na HAK-ovoj web stranici i aplikaciji.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!