Predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) Tomislav Fain izjavio je kako će u idućim turističkim godinama putničke agencije koje ne budu pratile nove trendove raditi lošije ili uopće neće raditi jer je konkurencija na Mediteranu sve jača i preživjet će samo najbolji i najuporniji. Ministar turizma i sporta Tonči Glavina rekao je da će jedan od trendova za iduće turističke godine biti potraga za doživljajem.
Fain je u Dubrovniku na 10. nacionalnom DMK Forumu istaknuo da je pred destinacijskim menadžment kompanijama i putničkim agencijama vrijeme modernizacije.
- Putničke agencije uvijek su u tom smislu bile avangarda i ispred svog vremena. Tako trebamo i nastaviti jer se turizam iz godine u godinu sve brže mijenja. Oni koji ne budu pratili nove trendove radit će lošije ili uopće neće raditi. Konkurencija na Mediteranu je sve jača i uspješni će biti samo oni najbolji i najuporniji, koji će davati vrijednost za novac, rekao je Fain.
Dodao je kako rezultati u ovoj godini potvrđuju da je ostvaren uspjeh u jačanju predsezone i posezone s ciljem cjelogodišnjeg turizma.
- Naša prednost su prirodne ljepote i bogata baština, ali i blizina nekih emitivnih tržišta. U posljednjim se godinama približavamo i nekim drugim tržištima jer bilježimo sve veći broj zrakoplovnih linija. Pred nama je svjetla budućnost, ali trebamo biti pažljivi u usluzi koju nudimo te pogoditi da cijena prati uslugu, istaknuo je Fain i podsjetio da UHPA broji preko 230 članica i pokriva sve vrste putovanja, od školskih putovanja i grupa mladih pa do premium i visokog luksuznog turizma.
Novi trend - potraga za doživljajem
Ministar turizma i sporta
Tonči Glavina istaknuo je da je jedan od trendova za iduće turističke godine potraga za doživljajem pa turistička industrija traži način kako na to odgovoriti.
- To stvara razliku među destinacijama i zato su nam jako važne putničke agencije. Prve su na destinacijama i izravno se bave gostima. Imali smo rekordne rezultate, a po prvi put nemamo rekord u srpnju i kolovozu, već u predsezoni i posezoni. Tu su nam izrazito bitne putničke agencije jer zahvaljujući turistički proizvodima koji nisu samo sunce i more popunjavamo te kapacitete i razvijamo cjelogodišnji turizam, izjavio je Glavina.
Direktor HTZ-a
Kristjan Staničić rekao je da Hrvatska prati svjetski trend putovanja s puno većim interesom za predsezonu i posezonu.
- Smanjuje se interes za srpanj i kolovoz i prema tome ćemo prilagoditi ponudu. Trebamo dati naglasak na motive dolaska koji nisu presudni za ljetne mjesece, već u predsezoni i posezoni. Hrvatska tada ima što ponuditi zbog raznolike cjelogodišnje turističke ponude. Zato su nam važne putničke agencije i destinacijske menadžment kompanije koje osmišljavaju tu ponudu, izjavio je Staničić.
Deseto izdanje Nacionalnog DMK Foruma održano je u Dubrovniku u organizaciji Hrvatske turističke zajednice (HTZ) i Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) u sklopu Dana hrvatskog turizma.