Glavina: Turisti sve više traže doživljaje, a ne samo sunce i more

19.11.2025.

17:44

Autor: S.M./HRT/Hina

Ilustracija
Ilustracija
Foto: Izvor: / Shutterstock

Predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) Tomislav Fain izjavio je kako će u idućim turističkim godinama putničke agencije koje ne budu pratile nove trendove raditi lošije ili uopće neće raditi jer je konkurencija na Mediteranu sve jača i preživjet će samo najbolji i najuporniji. Ministar turizma i sporta Tonči Glavina rekao je da će jedan od trendova za iduće turističke godine biti potraga za doživljajem.

Fain je u Dubrovniku na 10. nacionalnom DMK Forumu istaknuo da je pred destinacijskim menadžment kompanijama i putničkim agencijama vrijeme modernizacije.

- Putničke agencije uvijek su u tom smislu bile avangarda i ispred svog vremena. Tako trebamo i nastaviti jer se turizam iz godine u godinu sve brže mijenja. Oni koji ne budu pratili nove trendove radit će lošije ili uopće neće raditi. Konkurencija na Mediteranu je sve jača i uspješni će biti samo oni najbolji i najuporniji, koji će davati vrijednost za novac, rekao je Fain.

Dodao je kako rezultati u ovoj godini potvrđuju da je ostvaren uspjeh u jačanju predsezone i posezone s ciljem cjelogodišnjeg turizma.

- Naša prednost su prirodne ljepote i bogata baština, ali i blizina nekih emitivnih tržišta. U posljednjim se godinama približavamo i nekim drugim tržištima jer bilježimo sve veći broj zrakoplovnih linija. Pred nama je svjetla budućnost, ali trebamo biti pažljivi u usluzi koju nudimo te pogoditi da cijena prati uslugu, istaknuo je Fain i podsjetio da UHPA broji preko 230 članica i pokriva sve vrste putovanja, od školskih putovanja i grupa mladih pa do premium i visokog luksuznog turizma.

Novi trend - potraga za doživljajem


Ministar turizma i sporta Tonči Glavina istaknuo je da je jedan od trendova za iduće turističke godine potraga za doživljajem pa turistička industrija traži način kako na to odgovoriti.

- To stvara razliku među destinacijama i zato su nam jako važne putničke agencije. Prve su na destinacijama i izravno se bave gostima. Imali smo rekordne rezultate, a po prvi put nemamo rekord u srpnju i kolovozu, već u predsezoni i posezoni. Tu su nam izrazito bitne putničke agencije jer zahvaljujući turistički proizvodima koji nisu samo sunce i more popunjavamo te kapacitete i razvijamo cjelogodišnji turizam, izjavio je Glavina.

Direktor HTZ-a Kristjan Staničić rekao je da Hrvatska prati svjetski trend putovanja s puno većim interesom za predsezonu i posezonu.

- Smanjuje se interes za srpanj i kolovoz i prema tome ćemo prilagoditi ponudu. Trebamo dati naglasak na motive dolaska koji nisu presudni za ljetne mjesece, već u predsezoni i posezoni. Hrvatska tada ima što ponuditi zbog raznolike cjelogodišnje turističke ponude. Zato su nam važne putničke agencije i destinacijske menadžment kompanije koje osmišljavaju tu ponudu, izjavio je Staničić.

Deseto izdanje Nacionalnog DMK Foruma održano je u Dubrovniku u organizaciji Hrvatske turističke zajednice (HTZ) i Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) u sklopu Dana hrvatskog turizma.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!