"Gosti su osjetljiviji na cijene, treba biti jako oprezan, ali..."

08.08.2025.

19:30

Autor: B. A./Dnevnik/HRT

U srpnju je, prema podacima eVisitora, u Hrvatskoj zabilježen blagi pad broja gostiju i noćenja u odnosu na isti mjesec lani, dok podaci za sedam mjeseci ove godine pokazuju da smo i dalje u plusu.

Je li to naznaka trenda da nam u sedmom i osmom mjesecu ne treba više gostiju i da želimo produljiti sezonu?


- Ne bismo trebali govoriti o trendu da nam ne treba više gostiju u srpnju ili u kolovozu. Istina je da ovog srpnja bilježimo nešto slabije rezultate nego prošle godine u srpnju, no trend, plan ili ta terminologija ovdje ne bi bila prihvatljiva s nacionalne razine, rekla je večeras u središnjem HTV-ovom Dnevniku Sanela Grujo Vrkljan iz Instituta za turizam.


- Ono što se trenutno na terenu događa je da se prema Zakonu o turizmu rade izračuni turističkih prihvatnih kapaciteta na razinama županija, općina ili gradova i ti izračuni bi onda trebali dati pokazatelje, odnosno preporuke treba li se u nekim destinacijama treba ograničiti daljnji rast smještajnih kapaciteta, čime se automatski ograničava i daljnji rast broja noćenja, ili ne, rekla je Grujo Vrkljan.


Dodala je kako će vjerojatno biti manji broj destinacija u kojima će takva preporuka biti, ali kako pretpostavlja da će biti veći broj destinacija u kojima neće biti takve preporuke.


- Usto, mi imamo još uvijek prostora i u postojećim smještajnim kapacitetima za povećanje broja noćenja, rekla je.

Kvaliteta za novac: "Gost će rado platiti ono što zaista vrijedi"


Dubrovačko područje je po dolascima i noćenjima otprilike na razini prošle godine, a najviše gostiju onamo i dalje dolazi zrakoplovom, i to iz Velike Britanije i SAD-a.


- Dubrovnik bilježi za nas izvrsne turističke rezultate prvih sedam mjeseci. Srpanj je također završio upravo onako nekako kako smo mi planirali, rekla je Ana Hrnić iz Turističke zajednica Grada Dubrovnika.


Dodala je da je Dubrovniku dugoročni cilj održavanje upravo postojećih brojki, pogotovo što se tiče špice sezone.


Hrnić je rekla kako je činjenica da su gosti osjetljiviji na cijene globalno, ne samo u slučaju Dubrovnika i Hrvatske.


- Svakako da treba biti jako oprezan, poručila je vezano za dobivanje kvalitete za novac.


- Svakako je važno naglasiti za sve one subjekte koji pružaju vrhunsku uslugu i neko izvrsno iskustvo da visoka cijena zaista nije prepreka jer gost će rado platiti ono što zaista vrijedi, ali ukoliko to nije slučaj, to utječe ne samo na rezultate tog poslovnog subjekta, nego i na imidž cijele destinacije, rekla je Hrnić.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!