HAC će ove godine investirati 548,3 milijuna kuna, od čega su nove investicije 228,7 milijuna kuna, dok će 319,6 milijuna kuna otići na održavanje, kažu u HAC-ovoj Upravi.
Do 16. rujna na svim autocestama u nadležnosti Hrvatskih autocesta (HAC) i Autoceste Rijeka - Zagreb (ARZ) naplaćeno je 2,2 mlrd. kn cestarine što je 6% više u odnosu na isto razdoblje lani. Do kraja godine očekuje se prihod od 2,8 mlrd. kn, doznaje se iz HAC-a.
Na tim autocestama registriran je promet od 40,6 milijuna vozila, 4,6% više nego lani. U tri ljetna mjeseca - lipnju, srpnju i kolovozu, zabilježen je promet 21,1 milijuna vozila i naplaćena cestarina od 1,15 milijardi kuna bez PDV-a.
HAC će ove godine investirati 548,3 milijuna kuna, od čega su nove investicije 228,7 milijuna kuna, dok će 319,6 milijuna kuna otići na održavanje, kažu u HAC-ovoj Upravi.
Što se tiče novoga sustavu naplate cestarine, u HAC-u očekuju prijedlog španjolskog konzultanta IDOM-a, s kojim je ugovor sklopljen u srpnju ove godine. Više o sustavu moglo bi se znati krajem ove, odnosno početkom iduće godine. Najavljuju i da bi pojedini ENC uređaji starije generacije uskoro mogli pojeftiniti na manje od 100 kuna.
Sirovica: HAC više ne spominje monetizaciju autocesta
HRT-ov novinar Mladen Sirovica izjavio je u središnjem Dnevniku kako se može reći da je HAC dobio aparat s kisikom u trenutku kad je izdavanjem državnih obveznica reprogramiran njegov dug, koji iznosi oko 25 milijardi kuna. Ta operacija omogućila je i povoljnije uvjete zaduživanja, pa uštede samo na kamatama iznose oko 200 milijuna kuna godišnje. U HAC-u ističu da je njihovo financijsko restrukturiranje završeno i da opstanak tvrtke više nije u pitanju te da se više ne razmišlja o monetizaciji autocesta. Važno pitanje je naravno i broj zaposlenih. On se samo u ovoj godini smanjio za 225, u HAC-u je danas 2.728 zaposlenih, a do kraja 2021. taj bi se broj trebao smanjiti za još 500. Radnici odlaze uz poticajne otpremnine, no problem je, kao i u velikom broju državnih poduzeća, što se za odlazak obično javljaju oni koje je prilično teško zamijeniti, kazao je Sirovica.
Ulaganja u ovoj godini iznosit će 548 mil. kn, a najvažniji projekti bit će dovršetak izgradnje koridora Vc, koji je sastavni dio projekta za razvoj Slavonije, Baranje i Srijema. Zatim je tu dogradnja treće trake zagrebačke obilaznice te dogradnja čvora Dugopolje, koja bi trebala smanjiti gužve u turističkoj sezoni. Počinje se i s analizama koji bi sustav naplate cestarine u budućnosti bio najprihvatljiviji. Ono što je sigurno je da naplata putem vinjeta neće biti opcija, a novi bi se sustav trebao primijeniti najranije 2021., rekao je novinar Sirovica u Dnevniku.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!