20:12 / 12.03.2020.

Autor: HRT

Hoće li koronavirus utjecati na planirane infrastrukturne projekte?

-

-

Foto: - / -

Rekonstrukciju trenutačno najvećeg infrastrukturnog projekta u RH odabrani turski izvođač Džengis trebao bi završiti 2023. godine. Osim ovoga, mnogo je najavljenih projekata u željezničkom sektoru.
Danas je u Vladi potpisan ugovor o rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka željezničke pruge Križevci - Koprivnica - državna granica. Riječ je o trenutačno najvećem infrastrukturnom projektu u Hrvatskoj vrijednom 2 milijarde i 400 milijuna kuna.

Odabrani turski izvođač Džengis posao bi trebao završiti 2023. godine. Osim ovoga, mnogo je najavljenih projekata u željezničkom sektoru. O njima, ali i o tome hoće li i koliko pandemija izazvana koronavirusom utjecati na njihovu realizaciju, u Temi dana govorili su: predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Na pitanje što sve dobivamo tim, trenutačno najvećim infrastrukturnim projektom u Hrvatskoj kojim se nastavlja modernizacija na međunarodnom koridoru, Kršić je kazao:

- Radi se o modernizaciji pruge ukupne duljine 43 km. Dovršetkom tog projekta RH i njezini građani će dobiti jednu modernu prugu, povećanje brzine, povećanje kapaciteta propusnosti te pruge. Kroz taj projekt rekonstruirat ćemo i izgraditi neke objekte koji su uz samu pragu. Tako ćemo rekonstruirati i izgraditi 7 mostova, 2 vijadukta, rekonstruirat ćemo ono što je vrlo važno s aspekta sigurnosti prometa ukupno 21 željezničko-cestovni prijelaz. Sve u svemu, dobit ćemo prugu sigurniju za promet koja je u rangu europske pruge što je vrlo važno s obzirom na to da se ta dionica nalazi hrvatskom dijelnom trasu koridora po kojem prolazi ukupno oko 46 posto ukupnoga teretnoga prometa RH.

Projekt je izuzetno zahtjevan i bitan ne samo za Hrvatsku već i za Koprivničko-križevačku županiju.

- Činjenica je što je već naglašeno na početku da je to projekt na mediteranskom koridoru koji spaja Rijeku s Budimpeštom i definitivno pomaže, ne samo u integraciji i približavanju Koprivničko-križevačke županije Zagrebu, nego i riječkoj luci, kazao je ministar Butković.

Investicijski ciklus - unatoč koronavirusu

U željeznice se ulaže više no ikad, 3 milijarde eura u sljedećih 10 godina. No ne možemo zanemariti situaciju s koronavirusom pa se nameće pitanje koliko će to utjecati na ovaj najavljen investicijski bum?

- U ovom trenutku za sada nemamo takvih najava budući da se evo i na Pelješkom mostu nesmetano radi, ali pratit ćemo cijelu situaciju i vidjeti kako će se to sve skupa razvijati. Za sada svi projekti idu, financiranje je osigurano, kazao je Butković.

Puno je ostalih najavljenih projekata, slijedi investicijski ciklus.

- Investicijski ciklus je već počeo, mi trenutno u fazi izvođenja imamo nekoliko projekata. Spomenut ću samo veće: projekt Dugo Selo - Križevci, Zaprešić - Zabok, projekt kontejnerski terminal u Rijeci na Brajdici i Zagrebačkoj obali. To su projekti koji su u fazi izvođenja. Ove godine započinjemo i projekt Vinkovci - Vukovar, projekt Virovitica - Pitomača, Savski Marof - Zagreb, kazao je Kršić.

Vlada bi za nekoliko dana trebala izaći s konkretnim mjerama kojima bi se pomoglo poduzetnicima i gospodarstvenicima kojih je najviše u sektoru ministarstva mora, prometa i infrastrukture. U velikoj mjeri ti se projekti sufinanciraju sredstvima europskih fondova, u skladu s tim, tu su i određeni rokovi - što ako pandemija koronavirusa potraje?

- Ne vidim tu razloga za paniku, oko provedbe tih projekata. Ono što mi u ovom trenutku činimo na razini resora je to da ćemo zajedno s čitavim gospodarskim timom u Vladi vidjeti što napraviti budući da i prijevoznicima i svima onima koji su vezani uz transport to stvara određene poteškoće u ovom trenutku pa ćemo vidjeti što napraviti, kazao je ministar Butković.

Cijeli razgovor poslušajte u videu.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!