Na velikom međunarodnom turističkom sajmu u Münchenu ove godine zemlja partner je Hrvatska. Njemačko tržište jedno je od najvažnijih za našu zemlju, a s ulaskom u Šengen i uvođenjem eura Hrvatska postaje još primamljivija i zanimljivija. Danas su sinjski alkari primljeni u bavarski parlament, a sastale su se hrvatska ministrica turizma i bavarska ministrica poljoprivrede.
Dvije ministrice sa suradnicima su razgovarale u sklopu velike promocije hrvatskog turizma ovog tjedna u Muenchenu gdje je Hrvatska i zemlja-partner na sajmu fr.e.e, a istodobno su u Bavarskom parlamentu primljeni i sinjski Alkari.
Bavarska ministrica za prehranu, poljoprivredu i šumarstvo Bavarske Michaela Kaniber izjavila je novinarima poslije sastanka i da dobre odnose i povezanosti Bavarske i Hrvatske potvrđuje i oko 1,7 milijuna turista koji iz Bavarske godišnje dolaze u Hrvatsku, ali i brojni hrvatski građani koji sve više i turistički i poslovno posjećuju Bavarsku.
- Čestitam ministrici Brnjac na reformama u turizmu o kojima sam čula i očekujemo da se Hrvatska i dalje razvija, kao i kvaliteta u turizmu, naglasila je Kaniber, koja predsjeda i stalnom Hrvatsko-bavarskom komisijom koja djeluje 52 godina u svim područjima, pa i u turizmu i najdugotrajniji je oblik suradnje između Hrvatske i Bavarske, kao druge po broju stanovnika (njih 13 milijuna) među svih 16 njemačkih saveznih država.
Ministrica Brnjac je nakon sastanka izjavila da su razgovarale o predstojećem reformskom zakonu o turizmu, koji će uz NPOO mogućnosti uz ostalo definirati i razvoj turizma i na kontinentu i obali, kao i o i zelenoj i digitalnoj tranziciji, upravljanju turizmom, ljudskim potencijalima i suradnji u posebnim oblicima turizma.
- Hrvatsko - bavarska komisija jedan je od najdugotrajnijih institucionalnih oblika suradnje između Hrvatske i Bavarske. Tijekom zadnje 34. sjednice održane prošle godine u Münchenu dogovoren je nastavak suradnje u turizmu uključujući i razmjenu iskustava u području obrazovanja u turizmu, posebnih oblika turizma te upravljanja destinacijom. Upravo o tome razgovarali smo na današnjim bilateralnim sastancima kao i o svim strateškim aktivnostima koje u Hrvatskoj poduzimamo u cilju razvoja održivog, inovativnog i otpornog turizma, rekla je ministrica Brnjac.
Uz Brnjac sastanku su prisustvovali i direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Kristjan Staničić, koji je kazao da su su se dotakli i teme još boljeg pozicioniranja hrvatskog turizma u Bavarskoj, kao i voditeljica ispostave HTZ-a u Muenchenu Nera Miličić i generalni konzul RH u Muenchenu Vladimir Duvnjak.
Prijem hrvatske delegacije i sinjskih Alkara u Bavarskom parlamentu
Više od sto sinjskih alkara i alkarskih momaka na čelu s tajnikom Alkarskog viteškog društva Sinj Ivanom Nasićem istodobno je u četvrtak u parlamentu primio počasni konzul RH u Passau Konrad Kobler, koji im je pričao o svemu s čime se u Bavarskoj nose, pa i o problemima malih bolnica koje žele zatvoriti te oko 30 tisuća ukrajinske djece koja su u Bavarskoj i uče njemački, za što im, kao i u cijelom sustavu obrazovanja nedostaje nastavnika.
Obratila im se i ministrica Kaniber riječima "dragi moji Sinjani, cila cvatem, srce mi kuca što ste došli na sajma fr.e.e da predstavite najljepšu zemlju na svijetu", poručujući i da će "svatko tko poštuje svoje korijene biti jači u svijetu".
Konzul Duvnjak i tajnik alkarskog društva Nasić otkrili su pak da je iz Muenchena stigla i inicijativa da Alkari sudjeluju ove godine i u povorci na Octoberfestu, o čemu će još razgovarati, a to bi bio drugi takav njihov nastup nakon 1996. kada su u tome sudjelovali.
Bogati program Hrvatske i veliko zanimanje posjetitelja na sajmu fr.e.e
Inače, drugog dana međunarodnog turističkog sajma fr.e.e, koji traje do 26. ožujka, na hrvatskom odnosno štandu HTZ-a sve je veća gužva, a posjetitelji oduševljeno prihvaćaju bogati program ispunjen glazbomi i nastupima domaćih folkloraša iz Splitsko-dalmatinske županije, Licitarka-maskote Turističke zajednice grada Zagreba te prezentacijama autohtonog konavoskog veza i degustacija paškog sira, fritula, vina i drugog.
I na štandovima 27 izlagača iz Hrvatske su gužve, a svi oni na sajmu i dogovaraju i poslove s partnerima iz Bavarske i šire, pa tako i s predstavnicima najvećih njemačkih touroperatora i specijalista za Hrvatsku poput FTI-ja i ID Riva Toursa, koji kao i ostali imaju odlične najave za sezonu u Hrvatskoj, pri čemu svi ističu šengen kao najveći dobitak za putovanja, ali i da cijene moraju pratiti kvalitetu.
- Ponosan sam na predstavljanje ukupne hrvatske turističke ponude brojnim partnerima i njemačkoj publici koji pokazuju nikad veći interes za odmorom u našoj zemlji. Podsjećam kako smo u prošloj godini ugostili preko 3,4 milijuna njemačkih gostiju. Rekordan broj Nijemaca odmarao se diljem naših obalnih destinacija, a ja vjerujem da smo ih dodatno zainteresirali da posjete i našu unutrašnjost posebice u pred i posezoni. Ovo predstavljanje je za nas iznimno bitno, posebno ako znamo da s njemačkog tržišta ostvarujemo gotovo 24 posto ukupnog turističkog prometa. Povratne informacije naših bavarskih partnera su optimistične i prema sadašnjim pokazateljima očekuje nas iznimno dobra turistička godina, poručio je direktor Staničić, dodavši kako se hrvatska turistička ponuda predstavlja na dosad najvećem izložbenom prostoru s nikad bogatijim i sadržajnijim programom.
Pripaziti na cijene i 'čepove' na naplatnim kućicama na autocestama
- Bavarci i ostali turisti iz Njemačke jako su osjetljivi na omjer vrijednosti za novac jer ne žele plaćati neke stvari skuplje nego kod sebe. Na to treba paziti, jer kod njih je također inflacija, ali ne i ekonomska kriza, pa i poskupljenja su u nekim normalnim okvirima, a ne tako velika kao u Hrvatskoj. Treba paziti i dobro se pripremiti i za dolaske turista, jer sa šengenom nema granica, ali ne znači da neće biti ograničenja, kojih će biti ako se nešto ne poduzme primjerice na naplatnim postajama na autocestama, upozorio je vlasnik ID Riva Toursa
Selimir Ognjenović.
I on je kao i drugi touroperatori u Muenchenu šengen označio najboljom vijesti za putovanja i turizam ove godine, ali i za sigurnost, dok uvođenje eura, kako kaže, ima svojih prednosti, međutim Nijemci to vežu i s poskupljenjima koja su i sami prošli.
- Hrvatski turizam dobro stoji u cijeloj Njemačkoj, ali treba pripaziti na cijene i da su odraz kvalitete i tada je i moguć dalji rast prometa, a hoće li ove godine u Hrvatskoj biti više od lanjskih 3,5 milijuna njemačkih turista sada je teško još reći, ali moguće je ako osiguramo da mogu dolaziti za vikende i u pred i posezoni, poručio je Ognjenović.
Kazao je i da se vraćaju autobuseri s grupama, da je dobra potražnja za hrvatskim kampovima, vilama i krstarenjima drvenim jedrenjacima po Jadranu, dok je za najveće konkurente Španjolsku, Italiju i Grčku kazao da također dobro stoje te da je Grčka lani imala najviše njemačkih turista.
Za Tursku pak potražnja je u 14 dana nakon razornih potresa iz Njemačke gotovo stala, ali se sada polako vraća buking i Nijemci i tamo žele putovati kao i prije.
Važnost bavarskog tržišta naglašava i Nera Miličić, voditeljica Ispostave HTZ-a u Münchenu, koja je istaknula kako je Bavarska iznimno važna za hrvatski turizam jer generira gotovo polovicu svih dolazaka njemačkih gostiju u Hrvatskoj.
Podsjetimo, brojne posjetitelje drugog dana sajma oduševili su glazbeni nastupi umjetnika Splitsko-dalmatinske županije, Licitarko - maskota Turističke zajednice grada Zagreba, prezentacija autohtonog konavoskog veza, degustacija paškog sira, prezentacija bogate eno-gastronomske ponude Dalmacije uz fritule i ostale dalmatinske tradicionalne delicije, a održana je i prezentacija različitih hrvatskih sireva i vina uz sommeliera koje je osigurala Hrvatska gospodarska komora.
- Brojni gosti iz Bavarske ove će godine dodatno profitirati jer su ulaskom u Schengen i Eurozonu Hrvatska, a posebice Istra i Kvarner sada još bliže što će zasigurno produljiti sezonu i povećati broj gostiju s ovog tržišta. HGK već tradicionalno podupire sudjelovanje naših izlagača, a osim atraktivnih jadranskih i kontinentalnih destinacija, partnerima ćemo kroz neformalno druženje Wine & Cheese Meetup predstaviti i dio sve kvalitetnije hrvatske gourmet ponude, zaključio je Luka Burilović, predsjednik HGK.