U New Yorku se ovog vikenda održava jedan od najvažnijih turističkih sajmova u Sjevernoj Americi. Hrvatska je jedina europska zemlja koja ima status partnera ovogodišnjeg sajma pa su u posebnom paviljonu Hrvatska turistička zajednica i gotovo 50 izlagača predstavili našu zemlju.
New York je magnet za turiste, no ovog je vikenda ugostio one koji žele putovati nekamo drugdje i one koji goste žele privući. Konkurencija je velika, na njujorški sajam dolaze svi koji nešto znače u svijetu turizma. Hrvatska je već godinama turistička zvijezda na američkom tržištu.
- Najave su odlične. Podsjetit ću da smo prošle godine ostvarili skoro pa pretpandemijski turistički promet s ovog tržišta s preko 560 tisuća dolazaka i milijun i 600 tisuća noćenja, da i ove godine nastavljamo s izravnim letom između New Yorka i Dubrovnika što uvelike doprinosi povećanju turističkog prometa, za HRT Dnevnik rekao je Kristijan Staničić, direktor HTZ-a.
U hrvatskom paviljonu gužva. Agenti, novinari, putnici, svi imaju pitanja za izlagače.
- Tražimo ideje za putovanje, došli smo baš zbog Hrvatske, jer tamo planiramo ići na jesen. Tek smo počeli planirati taj put, rekao je jedan od posjetitelja.
- Vaši nacionalni parkovi su lijepi, arhitektura vam je lijepa, a ljudi s kojima sam se susrela do sada susretljivi su i prijateljski raspoloženi, osjećam se dobrodošlom, kazala je Erica Wall, turistička agentica, DPB Travel.
- Ove godine organiziramo nekoliko tura. Iako mi je žao zbog odlaska kune, nakon uvođenja eura Hrvatska je Amerikancima privlačnija. Usto, poslije COVID-a ljudi su jednostavno spremni putovati, a Hrvatska im je na radaru već dugo. Tako da očekujem dobru sezonu, rekla je Jane Ruth, direktorica agencije Niche Touring.
U New Yorku su se predstavile sve županije, hotelijeri, turističke tvrtke i agencije, a za više od stotinu američkih turističkih agenata HTZ je održao poslovnu radionica na kojoj se govorilo i o prednostima ulaska Hrvatske u eurozonu i Schengen.
- To su sad već specijalizirani agenti. Oni točno znaju što žele. I mi u stvari pokušavamo na različite načine motivirati ih da spojimo ono što Hrvatska nudi s onim što oni mogu prodavati na američkom tržištu, istaknula je Leila Krešić Jurić, direktorica Predstavništva HTZ-a u New Yorku.
Prošla je godina bila godina povratka putovanjima. Amerikanci su posjećivali obitelji, prijatelje, kampove i nacionalne parkove. 2023. godina je, kada, prema turističkim analizama, planiraju putovati na dugo željene destinacije.
Hrvatska želi biti ta destinacija i to ne samo u ljetnim mjesecima. Tome bi pridonijeli izravni letovi sa SAD-om koji bi počeli i prije svibnja, oko čega lobiraju HTZ i partneri.