"Hrvatska tek mora naučiti ispričati svoju priču o uspjehu"

19:43 / 19.06.2022.

Autor: Branka Slavica/T.V./Dnevnik/HRT

New York

New York

Foto: Ilustracija / Shutterstock

U New Yorku je održana godišnja konferencija Udruženja hrvatsko-američkih profesionalaca. To je šesti put da se okupljaju predstavnici hrvatske strukovne zajednice u SAD-u, ali i najveća hrvatska startup investicijska konferencija u inozemstvu do sada. Zvijezde događaja bili su poduzetnici Mate Rimac, Robert Herjavec i Silvio Kutić.


U New Yorku, gotovo 7000 kilometara zračne udaljenosti od Zagreba, ovog se vikenda okupila neka drukčija Hrvatska: ambiciozna i neopterećena prošlošću.

- Nismo ni politička ni religiozna organizacija. Želimo povezati Hrvate koji žive ovdje i Hrvate u Hrvatskoj i pomoći tamošnjim tvrtkama s našim poznanstvima ovdje i znanjem kojim raspolažemo, poručila je Iva Vukina, izvršna direktorica u Goldman Sachsu i predsjednica ACAP-a New York.

Uspješan poduzetnik i TV zvijezda Roberte Herjavec skupu je poručio - Hrvatska tek mora naučiti ispričati svoju priču o uspjehu. Mate Rimac virtualno je savjetovao nove start up zvijezde, a o tome što ga je od male tvrtke iz Vodnjana vodilo na putu do globalne IT kompanije govorio je Silvio Kutić.

- Moj savjet je svakako da se fokusiraju, praktički da rade nešto što vole raditi i to što rade da ne rade zbog novaca nego zbog toga što žele nešto promijeniti u svijetu, žele nešto inovirati, da li organizacijski, tehnološki, da fokus bude donošenje neke nove vrijednosti na svijetu, svajetuje Silvio Kutić, direktor Infobipa.

Turizam je važna tema konferencije na kojoj je u nazočnosti ministrice turizma potpisan i sporazum o suradnji ACAP-a i kvarnerskog Klastera zdravstvenog turizma.

- Jako nam je drago čuti da se hrvatska Vlada sprema uložiti i u privatni i u javni sektor u području lječilišnog turizma gdje se zajedno dogovaramo, imat ćemo zajedničku radnu skupinu da radimo zajedno na tim ciljevima, kaže dr. Živko Pavletić, predsjednik ACAP-a.

Zagreb će 2023, biti sljedeći domaćin organizacije koja okuplja oko dvije tisuće članova.

Nove generacije Hrvata u SAD-u žele čvrste veze s matičnom državom, ali veze koje se temelje na poslovnim idejama, ulaganju u nove tvrtke i strategije. U Hrvatskoj prepoznaju potencijal koji je ponekad lakše uočiti iz daljine.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!