Održana je svečanost potpisivanja Ugovora o kupoprodaji 21 elektromotornog vlaka. Ugovor je potpisan između HŽ Putničkog prijevoza i KONČAR Električnih vozila.
Održana je svečanost potpisivanja Ugovora o kupoprodaji 21 elektromotornog vlaka. Ugovor je potpisan između HŽ Putničkog prijevoza i KONČAR Električnih vozila.
Novi vlakovi financiraju se iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. - 2020. u sklopu projekta Obnova voznog parka HŽ Putničkog prijevoza novim elektromotornim vlakovima.
Ovim projektom HŽPP nastavlja modernizirati svoj vozni park s 11 elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski i 10 elektromotornih vlakova za regionalni prijevoz, koji će putnicima pružiti veću udobnost, osigurati veći kapacitet i pouzdaniji prijevoz.
Ukupna vrijednost Ugovora o kupoprodaji iznosi 844,7 milijuna kuna (bez PDV-a).
Ovo je vrlo važan projekt zs razvoj modernog željezničkog prijevoza, istaknuo je premijer Andrej Plenković, dodajući da će se do 2023. smanjiti vrijeme putovanja, a putovanja učiniti udobnijima.
- To je nadogradnja i dodana vrijednost dosadašnjim ulaganjima u željeznicu, poručio je premijer.
Što se tiče infrastrukturnih projekata, Plenković kaže da je u sljedećem desetljeću plan investirati oko tri milijarde eura u željeznicu.
- Dovršetak nizinske pruge Rijeka-Zagreb-Botovo, cijela trasa koridora 10 od Zagreba do Vinkovaca te Tovarnika. Kroz sljedeće tri godine očekuje se završetak modernizacije i elektrifikacije pruge Zaprešić - Zabok. Tu je i pruga Dugo Selo - Križevci, izgradnja drugog kolosijeka na dionici Križevci - Koprivnica - državna granica. Tu je i pruga Vinkovci - Vukovar itd.
- Radi se o oko 165 kilometara novih pruga, dodaje premijer Plenković.
- Ovaj je projekt dugo pripreman. Pravi efekt za proračun i gospodarstvo bit će vidljiv upravo na ovom projektu. Hrvatska tvrtka proizvodi za hrvatsku tvrtku, a novac je iz EU-a, istaknuo je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković.
Vlakovi voze do 160 km/h, ali je pitanje u kakvom su stanju pruge te kojom će oni brzinom moći prometovati.
- Imamo pruge, nemamo sve obnovljene. Mi to sada radimo. Na pruzi Zagreb - Sisak se razvijaju takve brzine. Do 2030. vjerujem da ćemo riješiti pitanje pruga, to su veliki projekti, ali zato smo tu da to radimo, dodaje ministar Butković.
Što se tiče Croatia Airlinesa i pronalaska strateškog partnera, Butković kaže da je zbog koronavirusa problem u cijeloj avio industriji.
- Stvari su stale, moramo pomoći tvrtki dok ne prođe ovo sve i dok ne krene pronalazak strateškog partnera, dodaje.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!