Turistička elita okupila se u Londonu na jednom od najvećih sajmova na svijetu. Predstavlja se gotovo 200 zemalja i više od 5000 izlagača, među njima i Hrvatska, iza koje je jedna od najboljih sezona. Cijelo europsko turističko tržište ove godine ostvarit će 70 posto putovanja iz pretpandemijskih vremena.
- Ovdje na sajmu svjedočimo toj enormnoj potražnji za Hrvatskom. Dakle, možemo zaključiti da će u špici sezone nedostajati i hotelskih kapaciteta i sjedala na našim linijama. No ono što Croatia Airlines planira je označiti taj turistički proizvod, dakle planiramo povezati Hrvatsku sa 122 međunarodne linije i tržištu staviti na raspolaganje preko 1 800 000 sjedala, poručio je direktor komercijalnih poslova Croatia Airlinesa Slaven Žabo.
Glavni tajnik UNWTO-a: Promovirati Hrvatsku kao destinaciju sportskog turizma
Glavni tajnik UNWTO-a najavio je da će Hrvatska na proljeće iduće godine biti domaćin Drugog međunarodnog kongresa sportskog turizma (World Sports Tourism Congress), a naglasio je i potrebu promocije Hrvatske kao destinacije sportskog turizma.
Glavni tajnik Svjetske turističke organizacije (UNWTO) Zurab Pololikashvili sastao se s ministricom turizma i sporta Nikolinom Brnjac i direktorom Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Kristjanom Staničićem.
Pololikashvili je izjavio da je sport jedan od pokretača turizma, Hrvatska je vrlo jaka u sportu, pa tako s relevantnim dionicima treba razmotriti kako promovirati Hrvatsku kao destinaciju sportskog turizma.
Poželio je sreću reprezentaciji Hrvatske na skorom svjetskom nogometnom prvenstvu u Kataru, koje je ujedno i veliki turistički događaj.
Iako na nju utječe više faktora, pa tako i trenutne globalne okolnosti, Pololikashvili je veoma optimističan kada je riječ o idućoj turističkoj godini, s obzirom da su sva vidljiva obilježja pandemije, poput PCR testova i maski, gotovo nestala.
Prije bilateralnog sastanka s Pololikashvilijem, Brnjac je sudjelovala na Ministarskom forumu u organizaciji UNWTO-a i WTTC-a, na kojem se raspravljalo o aktivnostima koje će u budućem razdoblju turizam učiniti otpornijim, inovativnijim i održivijim na svjetskoj razini.
Brnjac je rekla da se sve zemlje suočavaju s istim problemima u turističkom sektoru, pa je stoga i bitno razgovarati o održivom turizmu, mladima u turizmu, lokalnim zajednicama i sl.
Hrvatska turistička delegacija, predvođena ministricom Brnjac i direktorom HTZ-a Staničićem, i drugog dana WTM-a susrela se s ključnim partnerima na britanskom tržištu, kao što su TUI, Lonley Planet, Road.Travel i British Airways.
Potrebno više kapaciteta u najvišim kategorijama
Staničić je rekao da se razgovaralo oko pripreme iduće turističke godine, pri čemu je naglasak bio na povećanju turističkog prometa u predsezoni i posezoni.
Kako je istaknuo, partneri su apelirali na dostupnost većeg kapaciteta smještaja u hrvatskim objektima, pa će se o tome i razgovarati s turističkom industrijom u Hrvatskoj.
- Traže se kapaciteti u najvišim kategorijama, a konkretno Britanci vole više vole odsjedati u hotelskom smještaju, izjavio je Staničić, dodajući da se mora raditi na tome da hotelski smještaj raste u pogledu kvalitete usluge i kategorija.
Također, riječi je bilo i o provedbi zajedničkih promotivnih kampanja i marketinških aktivnosti, koji će se provoditi u cilju povećanja turističkog prometa.
Staničić je rekao da su partneri na britanskom tržištu izvijestili o porastu potražnje prema hrvatskim odredištima, pa je stoga za očekivati da će iduća godina biti vrlo intenzivna te da se na nju može gledati s optimizmom. No, apostrofirao i globalne okolnosti zbog kojih treba biti na oprezu.