11:32 / 25.07.2018.

Autor: I.H./HRT

Isporučen pramčani dio za ledolomca dug 167 m

-

-

Foto: - / -

Gradnja ovog broda bila je jako zahtjevna čemu svjedoči i činjenica da je ovo prvi brod ove namjene u svijetu.
Hrvatska brodogradnja Trogir je izgradila za brodogradilište Arctech Helsinki Shipyard pramčani dio za ledolomca dugačak 167 m, a nosivosti 44.000 metričkih tona. Riječ je o prednjem dijelu broda za prijevoz kondenzanata koji jeukrcan na brod za prijevoz velikih i teških tereta i krenuo je na osamnaestodnevnu turneju do Helsinkija.

Prije točno devet dana, ovaj gorostas je kliznuo s trogirskog navoza i to prvi put pramčano. 'Ovo su tri iskoraka, tri novosti za Brodotrogir. Prvi put gradimo ledolomac. Prvi put zavarujemo jako debele limove visoke čvrstoće. Prvi put pramčano porinjujemo brod, kazao je tom prigodom vlasnik Brodotrogira, Danko Končar.

Gradnja ovog broda bila je jako zahtjevna čemu svjedoči i činjenica da je ovo prvi brod ove namjene u svijetu. Složenost se odnosi na tehničke karakteristike koje je bilo potrebno zadovoljiti u skladu sa zahtjevima klase leda ARC 7, što podrazumjeva prijevoz tereta i plovidbu u najtežim polarnim uvjetima.

Razlika u izgradnji u odnosu na druge vrste brodova ogleda se u korištenju i ugradnji čvršćeg i debljeg materijala, naročito u pramčanom dijelu trupa koji zbog leda i niskih temperatura do -50°C mora biti građen prema specijalnim uvjetima i primjenom posebnih tehnologija.

Dolaskom u Finsku i spajanjem s krmenim dijelom, ukupna duljina arktičkog tankera iznosit će oko 230 metara.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!